فرماندار آمل درباره آخرین وضعیت کرونا در این شهرستان گفت: ۲۳۶ بیمار در بیمارستان های شهرستان بستری هستند.

وضعیت کرونایی آمل همچنان قرمز /۲۳۶ بیمار بستری هستند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، فرماندار آمل با بیان اینکه روند افزایش بیماران در شهرستان همچنان افزایشی است ، گفت : در حال حاضر ۲۳۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های شهرستان بستری هستند.

علیرضا شریعت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : وضعیت شهرستان آمل همچنان قرمز است و علت این قرمز بودن عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط بخشی از مردم است.

وی  ادامه داد: بررسی کادر درمانی از بیماران کووید ۱۹ بستری در بیمارستان های استان نشان می دهد بی توجهی به هشدارها در باره پیامدهای برگزاری دور همی شب یلدا سبب شده است تا روند شیوع کرونا در آمل دوباره افزایشی شود.

فرماندار آمل  با بیان اینکه ۲۳۶ نفر در حال حاضر در پنج بیمارستان شهر بستری هستند افزود: اگر روند مبتلایان به کرونا به همین روال افزایش یابد برای پذیرش در بیمارستان ها دچار مشکل خواهیم شد و ظرفیت بیمارستان ها در حال تکمیل شدن است.

وی نسبت به افزایش بیماران بدحال نیز ابراز نگرانی کرد و گفت : متاسفانه اکثر افرادی که مراجعه می کنند حالشان وخیم است و نیاز به مراقبت های ویژه دارند.

شریعت با بیان اینکه آمار فوتی های این شهرستان نوسان دارد ، افزود : ولی آمار فوتی های شهرستان همچنان بالا است و امروز ۲ نفر و روز گذشته پنج نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ فوت کردند.

تشدید محدودیت‌ها

فرماندار آمل همچنین از اجرای محدودیت های قرمز کرونایی از امروز در آمل خبر داد و گفت: چاره ای به جز تعطیلی بازار نداریم و طبق مصوبه ملی کرونا باید تمام مشاغل به جز مشاغل سطح یک تعطیل باشند و در صورت بازگشایی جریمه و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی همچنین بر لزوم اجرای کامل پروتکل های بهداشتی در مشاغل سطح یک تاکید کرد و افزود : اگر در مشاغل سطح یک نیز پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود با فروشنده برخورد خواهد شد.

شریعت با بیان اینکه در اجرای مصوبه های ستاد ملی کرونا با کسی تعارف نداریم ، گفت : مدیر سه دستگاه اداری نیز به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در اداره توبیخ شدند و درصورت تکرار عزل خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین طی هفته گذشته چندین خانواده که قصد برگزاری دورهمی و مراسم تجمعی داشتند برخورد و به دادستانی  ارجاع داده شدند.

فرماندار آمل  از همه دستگاه ها، نهادها و افراد تاثیر گذار خواست که در اجرای مصوبات ملی ستاد کرونا همراهی  و همکاری داشته باشند.

روند افزایشی بیماران جدید کووید ۱۹ بستری در بیمارستان های مازندران با ضرب آهنگ ملایم از آذر ماه شروع شد ولی از دی ماه شدت گرفت به گونه ای که آمار حدود ۸۰۰ بیمار کووید ۱۹ بستری در روز اویل آذر ماه با افزایش ۵۰ درصدی به حدود یکهزار و ۲۰۰ نفر رسید.

وزارت بهداشت هم هفته پیش در ارزیابی جدیدش از وضعیت کرونایی کشور اعلام کرد که وضعیت چهار شهرستان مازندران از نارنجی به قرمز و پنج شهرستان هم از زرد به نارنجی تبدیل شده است. در حال حاضر وضعیت ۱۸ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران نارنجی و چهار شهرستان آمل، ساری، رامسر و سوادکوه شمالی قرمز است.

ستاد مقابله با کرونای مازندران هم اعلام کرده است که محدودیت های قرمز کرونایی از فردا شنبه ۱۳ دی ماه در این چهار شهرستان به اجرا در می آید و اجرای محدودیت های نارنجی هم در سایر شهرستان های استان تشدید خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید