مرتضی رفیق‌دوست،اولین وزیر سپاه ایران گفت: سردار سلیمانی چهل سال دائم در عملیات بود و این تفاوت بارز سردار سلیمانی با همرزمان خودش بود.

 سردار سلیمانی داعش را به دستور رهبری نابود کردند

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، مرتضی رفیق دوست، اولین وزیر سپاه ایران، درباره شخصیت بارز سردار سلیمانی بیان کرد: به عنوان اولین سپاهی می خواهم نکاتی را از سردار سلیمانی یادآوری کنم، زمانی که سپاه در تدارک تشکیل شدن بود، از گوشه و کنار بحث ها و ضدو نقیض هایی مطرح می شد که حاکی از آن بود که آیا سپاه نهاد سیاسی محسوب می شود یا خیر؟ امام فرمودند که سپاه در بسته بندی های سیاسی قرار نگیرد اما سیاست را خوب بفهمد. سردار سلیمانی نمونه اعلا و کامل این فرموده امام خمینی (ره) بودند.

او افزود: سردار سلیمانی در بسته بندی های سیاسی نبودند اما خوب سیاست را می‌فهمیدند و اصولا سپاهی و ارتشی و نظامی باید تابع صد در صد رهبری باشند وگرنه جایی در این ارگان ها ندارند.
 
اولین وزیر سپاه ایران با تاکید براینکه سردار سلیمانی به همه فرموده های امام عمل می کردند، اضافه کرد: سردار سلیمانی از جمله افرادی بودند که می دانستند چگونه باید از رهبری تبعیت کنند و در سخنرانی هایشان هم آنچنان این موضوع را تبلیغ می‌کردند که دیگر برای کسی، هیچ شک و شبهه ای باقی نمی ماند که چرا باید اینگونه مطیع رهبری باشیم.
 
او خاطرنشان کرد: هم ردیف سردار سلیمانی در جنگ ۸ ساله افراد زیادی وجود داشتند اما تفاوت بارز سردار سلیمانی با آنها این بود که از وقتی لباس رزم پوشیدند چهل سال  تا وقت شهادت دائم در عملیات بودند، این مهم ترین ویژگی سردار سلیمانی بود، سردار فردی استراتژیست، دوست شناس و دشمن شناس بودند.
 
رفیق دوست در توضیح مشی دیپلماتیک سردار سلیمانی عنوان کرد: در بسیاری موارد سردار در مذاکرات سیاسی بیش از دیپلمات های ما موفق عمل می کردند و به نوعی کارکشته تر از آنها محسوب می شدند، حتی بدان معنا که اگر در مواقعی سیاستمداران ما موفق به حل مشکل یا مسئله ای نمی شدند گره کار به دست سردار سلیمانی باز می شد.
 
او با اشاره به نابودی داعش توسط شهید سردار سلیمانی، گفت: سردار سلیمانی داعش را به دستور رهبری نابود کردند و  هر دو  وزیر خارجه آمریکا مادلین آلبرایت و  هیلاری کلینتون اظهار داشتند که ما دیگر خارج از آمریکا سربازانمان  را برای جنگ نمی‌فرستیم بلکه در خاورمیانه، نیروی نیابتی تربیت می کنیم البته در همان زمان کلینتون اعلام کرد ما با ۴ میلیارد دلار هزینه، داعش را در خاورمیانه درست کردیم. 
 
رفیق دوست با بیان اینکه سردار سلیمانی شخصیتی منحصر به فرد داشتند، عنوان کرد:  یکی از فرماندهان حشدالشعبی عراق را در شرایطی دیدم که زمین ضریح امام حسین (ع)  را با دستمال تمیز می کرد، این فرمانده خطاب به من گفت اگر آن روزی که آقا فرمان دادند و داعش در ۴۰ کیلومتری مرز ایران در بغداد بود، سردار به عراق نیامده بودند و ما را فرماندهی نمی کردند، مطمئن باشید که نه یک خشت از عتبات و نه عراقی باقی می ماند و نه سوریه ای وجود داست، این فتوحات برای نبوغ و جرات فرماندهی سردار سلیمانی در همه عملیات است.
 
رفیق دوست ضمن یادآوری خاطره ای با سردار سلیمانی گفت: من ایشان را خیلی دوست داشتم البته که سردار هم به من لطف زیادی داشتند و همواره مورد علاقه ایشان بودم. سردار سلیمانی را برای آخرین بار در فرماندهی سپاه دیدم، در راه پله ها یکدیگر را ملاقات کردیم، سردار اطلاع دادند که عازم عراق هستند و من هم به ایشان گفتم که انشاالله به سلامت برگردید، سردار پاسخ دادند دعا کنید انشاالله شهید بشوم، من اکثرا سعی می کردم ملاقاتی با سردار سلیمانی داشته باشیم و این ارتباط مداوم بود.
 
او در پایان عنوان کرد: سردار سلیمانی برای همه ناشناخته بود مگر آقا. خاطره ای را به عنوان دلیل یادآوری می کنم؛ برای شهردار کرمان می خواستند بزرگداشت بگیرند همه آمده بودند و سردار قاسم سلیمانی هم در آن مراسم حضور داشتند، آقا فرمودند  شهدا  می توانند شفیع ما باشند و دستش را به سمت سردار سلیمانی گرفتند و گفتند ایشان هم می توانند شفیع ما بشوند و ایشان هم از شهداست.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید