معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران گفت از سوی ستاد سالگرد مراسم رسمی نخستین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در روز شنبه ۱۳ دی‌ماه بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد دانشگاه تهران برگزار می‌شود که مسئولان ستاد اطلاع‌رسانی آن را انجام خواهند داد.

برنامه‌های اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در دانشگاه تهران اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران با همراهی ستاد بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در دانشگاه تهران مجموعه برنامه‌هایی را به صورت حضوری و مجازی برای دانشجویان و دیگر علاقه‌مندان این شهید وارسته در نخستین سالگرد شهادتشان در نظر گرفته است که با همکاری و مشارکت نهادها و سازمان‌های دانشگاهی و کشوری معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران اجرا می‌شود.

جمال رحیمیان، با اعلام این خبر افزود: در راستای برنامه‌ریزی‌های انجام شده مسابقه مجازی دانشجویی از وصیت‌نامه سردار سلیمانی با عنوان «به وقت حاج قاسم» در سایت bookRC. ir برای عموم در حال برگزاری است که به ۳۰ برگزیده جوائزی اهدا می‌شود. 

وی با اشاره به اجرای برنامه نظرسنجی معرفت شناختی دانشجویان نسبت به شخصیت سردار سلیمانی به عنوان دومین برنامه منظور شده در این ایام گفت: این نظرسنجی در فضای مجازی و سایت bookRC. ir و از دانشجویان دانشگاه تهران با همکاری اساتید دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی و جهاد دانشگاهی انجام می‌شود. 

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران سومین برنامه در نظر گرفته شده را برپایی نمایشگاه عکس با محوریت سردار سلیمانی دانست و گفت: این نمایشگاه از ۹ تا ۲۰ دی‌ماه در خیابان انقلاب حدفاصل خیابان قدس تا ۱۶ آذر با مشارکت حوزه هنری انقلاب اسلامی برای عموم و دانشگاهیان برپا می‌شود. 

رحیمیان با اشاره به اجرای تئاتر خیابانی در محل سر در دانشگاه و کوی دانشگاه در ۱۶ دی‌ماه افزود: مخاطب این برنامه فرهنگی عموم و دانشگاهیان هستند. 

وی در ادامه توضیح داد: گذر هنری «حماسه سردار» و اجرای زنده آثار هنری از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی اجرا می‌شود و آثار هنری دانشجویان در خیابان انقلاب حد فاصل خیابان قدس تا سردر دانشگاه در معرض دید عموم به نمایش گذاشته می‌شوند و مدیران ارشد دانشگاه تهران و جهاد دانشگاهی از مهمانان ویژه این برنامه خواهند بود. 

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران اجرای مناظره لایو با موضوع مقاومت یا سازش را دیگر برنامه‌های مناسبتی برشمرد و افزود: این مناظره با حضور دکتر «صادق زیبا کلام» و دکتر «شریعتمداری» و سایر اساتید دانشگاهی در۱۲ دی‌ماه ساعت ۱۴ در فضای مجازی برای عموم و جامعه دانشگاهی به صورت زنده پخش می‌شود. 

رحیمیان هم‌چنین خاطرنشان کرد: مقرر شده تا پوستر ویژه سردار سلیمانی طراحی و بر روی تخته‌شاسی‌هایی نصب و به مدیران ارشد کشوری و لشگری و دانشگاهی اهدا شود. 

وی فضاسازی دانشگاه و پردیس‌های دانشگاه از طریق نصب بیلبورد را از دیگر برنامه‌های این ایام دانست و گفت: این فضاسازی از ۹ دی‌ماه به مدت ۱۰ روز در خیابان‌های اطراف دانشگاه و پردیس‌های دانشگاه تهران و کوی دانشگاه انجام می‌شود و بیلبوردها در معرض دید عموم و دانشگاهیان قرار می‌گیرند. 

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران ادامه داد: هم‌چنین در ۱۳ دی‌ماه نمایشگاه کتاب با محوریت شخصیت سردار سلیمانی از کتب منتشر شده توسط انتشارات مختلف در محل سردر دانشگاه تهران برای عموم و جامعه دانشگاهی برپا و برای علاقه‌مندان این کتب جهت خرید تخفیفی در نظر گرفته می‌شود. 

رحیمیان تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های مجازی در این ایام برگزاری جشنواره شعر و داستان با عنوان «سلام مقاومت» در سطح ملی برای دانشجویان سراسر کشور است که با مشارکت حوزه هنری انقلاب اسلامی بنیاد شهید و امور ایثارگران و دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود. 

وی یادآور شد: چاپ نشانه (لوگ) سردار سلیمانی در پشت جلد کتاب‌های علوم انسانی منتشر شده توسط جهاد دانشگاهی تهران از دی تا اسفند ۹۹ از دیگر برنامه‌هایی است که برای نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در نظر گرفته شده است. 

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران خاطرنشان کرد: از سوی ستاد سالگرد مراسم رسمی نخستین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در روز شنبه ۱۳ دی‌ماه بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد دانشگاه تهران برگزار می‌شود که مسئولان ستاد اطلاع‌رسانی آن را انجام خواهند داد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید