دولت مصر برای خرید یک سیستم مقابله‌ای مادون قرمز "ای‌ان/ای‌ای‌کیو-۲۴(وی)ان" مخصوص هواپیماهای بزرگ، برای محافظت از هواپیمای ایرباس ۳۴۰، ۲۰۰ تن از سران دولتی درخواست داده است.

آمریکا به مصر سامانه دفاع از هواپیما می‌فروشد

به گزارش سلام نو به نقل از  ایسنا، آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، وزارت خارجه با فروش بالقوه ۱۰۴ میلیون دلاری سیستم مقابله‌ای مادون قرمز برای حفاظت از هواپیمای ایرباس سران دولتی و همچنین فروش ۶۵.۶ میلیون دلاری غلاف‌های هدفمند پیشرفته "اسنیپر" به مصر موافقت کرد.

در بیانیه روز سه‌شنبه آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا آمده است: دولت مصر برای خرید یک سیستم مقابله‌ای مادون قرمز "ای‌ان/ای‌ای‌کیو-۲۴(وی)ان" مخصوص هواپیماهای بزرگ، برای محافظت از هواپیمای ایرباس ۳۴۰، ۲۰۰ تن از سران دولتی درخواست داده است. مجموع هزینه برآورد شده ۱۰۴ میلیون دلار است.

در این بیانیه آمده است، این تجهیزات خودحفاظتی، بقای این هواپیمای ایرباس مصر را که همتراز "ایر فورس وان"، هواپیمای رئیس جمهوری  آمریکاست، ارتقا خواهد داد.

در بیانیه‌ای جداگانه، آژانس همکاری امنیت دفاعی اعلام کرد که وزارت خارجه فروش غلاف‌های هدفگیری پیشرفته "اسنیپر" و تجهیزات مرتبط به مصر به ارزش حدودی ۶۵.۶ میلیون دلار را تایید کرده و شرکت لاکهید مارتین مقاطعه‌کار پیشنهادی است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید