واعظی در خصوص الحاق به FATF گفت: الحاق به FATF بحث دیگری است و موضوع امروز چهار لایحه‌ای است که در دولت تصویب شد و فرستادیم و مجلس نیز تصویب کرده است؛ دو لایحه قطعی شده و دو لایحه دیگر در مجمع تشخیص در حال بررسی است.

نباید موضوع لوایح چهارگانه را سیاسی و قطبی کنیم

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها توسط سازمان انرژی اتمی، اظهار کرد: پس از آن که این مصوبه به قانون تبدیل شد، بلافاصله رئیس جمهور دستور دادند که کمیته‌ای از معاونت حقوقی، وزرات خارجه، سازمان برنامه و بودجه و سازمان انرژی اتمی تشکیل شود که این قانون سریع‌تر در دولت بررسی شود به عبارت دیگر ‌این کمیته یک کمیته خاص بود و بلافاصله تشکیل شد به گونه‌ای که یکی از جلسات سه شنبه صبح شروع و شب تمام و جمع‌بندی شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: این موضوع چهارشنبه هفته گذشته نیز در دولت بحث شد و ابتدای این هفته هم ابلاغ شد و طبیعی است که سازمان انرژی اتمی براساس این دستورالعملی که ابلاغ شده مقدمات را باید فراهم کند و این کار را انجام می‌دهند. ان‌شاالله همه بندها براساس دستورالعمل توسط دستگاه‌های مختلف اجرا می‌شود و به محض اینکه مقدمات کار فراهم شود و آقای دکتر صالحی اعلام خواهد کرد.
وی اضافه کرد: در طول یک سال باید ۱۲۰ کیلو غنی سازی انجام شود ما هم صحبت کردیم ان شاالله مطمئن هستیم که ظرف یک سال این کار انجام خواهد شد.
واعظی در خصوص الحاق به FATF نیز گفت: الحاق به FATF بحث دیگری است و موضوع امروز چهار لایحه‌ای است که در دولت تصویب شد و فرستادیم و مجلس نیز تصویب کرده است؛ دو لایحه قطعی شده و دو لایحه دیگر در مجمع تشخیص در حال بررسی است و من فکر می‌کنم که اصلاً نباید با این دو لایحه‌ای که خودمان تنظیم کرده‌ایم اینگونه برخورد کنیم و مسائل سیاسی را وارد مسائل مالی و اقتصادی کنیم به هر حال دو لایحه است مانند بقیه لوایح.
وی ادامه داد: پیوستن کشور به FATF بحث دیگری است، ما تاکنون در دولت بحثی در خصوص پیوستن به FATF نداشتیم و نخواهیم داشت.
رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار کرد: چهار لایحه است که راجع به شفافیت و پولشویی است و برای داخل کشور مهم است و ما دنبال آن هستیم و فکر می‌کنیم کاری است که باید دنبال شود. ما نباید این موضوع  را سیاسی و قطبی کنیم. مگر آن دو لایحه دیگر که تصویب شد و امروز در حال اجراست مشکلی دارد؟ ما باید اجازه دهیم اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با ظرافت بررسی کنند.
کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید