سریال‌های «سلمان فارسی»، «موسی (ع)»، «جشن سربرون» و «شهیدان باکری» برای پخش از شبکه‌های مختلف تلویزیون در حال ساخت هستند.

تدارک کارگردانان نام آشنا برای ساخت سریال‌های فاخر تاریخی

به گزارش سلام نو باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: این روزها کارگردانان بزرگ کشورمان در حال آماده‌سازی و ساخت سریال‌های فاخر و تاریخی در شبکه‌های مختلف سیما هستند.

سریال های فاخر درشبکه‌های مختلف سیما در حال ساخت، پیش تولید، فیلمنامه نویسی و تحقیق و پژوهش است که در این گزارش  به تعدادی از آن‌ها میپردازیم.

«سلمان فارسی»

سریال الف ویژه «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی حسین طاهری در حال ساخت است. سریال «سلمان فارسی» جزو کارهای الف ویژه مرکز سیما فیلم است که فیلمبرداری آن ۵ سال طول خواهد کشید و در داخل و خارج از کشور فیلمبرداری می‌شود.فیلمبرداری فاز اول سریال سلمان فارسی زمستان سال گذشته از بخش‌های جنوبی ایران و جزیره قشم آغاز شد و هم‌اکنون در استان سمنان ادامه دارد.

این روزها فصل دریایی مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی» تصویربرداری می‌شود که یکی از سخت‌ترین بخش‌های کار است.

«موسی (ع)»

سریال  موسی (ع) پروژه‌ای  است که در ساختار الف ویژه و فاخر دسته‌بندی می‌شود، سریال‌هایی تاریخی که در وهله اول به‌لحاظ لوکیشن، بازیگران، هنروران، دکورها و صحنه‌های سخت و طاقت‌فرسا ساختار پیچیده و عظیمی را می‌طلبند. 

مذاکره مسئولان صداوسیما با حاتمی‌کیا از حدود دو ماه پیش آغاز شده بود که در نهایت این کارگردان سینما و تلویزیون کارگردانی این سریال را پذیرفت.

حاتمی‌کیا با بیان اینکه پذیرفتن کارگردانی این سریال را نوعی ادای دین به مرحوم سلحشور می‌داند، تأکید کرده است: در میان آثار متعددی که ساخته‌ام جای یک کار قرآنی را خالی می‌بینم و به همین علت باانگیزه و علاقه این مسئولیت سنگین را می‌پذیرم.

«جشن سربرون»

جشن سربرون سریالی تاریخی به نویسندگی و کارگردانی مجتبی راعی و تهیه کنندگی حسن نجاریان است که سال گذشته مقابل دوربین رفت و تصویربرداری آن ادامه دارد.

«جشن سربرون» مجموعه‌ای ٣٠ قسمتی به تهیه‌کنندگی حسن نجاریان و کارگردانی مجتبی راعی است که به روایت دوران قبل از مشروطه می‌پردازد.

«شهیدان باکری»

نمی‌توان از عملیات‌های فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان، مسلم بن عقیل، والفجر مقدماتی، والفجر ۱، ۲، ۳ و ۴ و خیبر نام آورد، اما مهدی باکری را از قلم انداخت. حالا سیمافیلم به سراغ زندگی فاتح خیبر رفته و قصد دارد زندگی شهیدان مهدی و حمید باکری را در قالب سریال پیش چشم مردم قرار دهد.

نکته قابل توجه این است که کارگردانی این سریال هم به هادی حجازی‌فر سپرده شده که بیشتر مردم او را به‌عنوان بازیگر می‌شناسند. این بازیگر با فیلم ایستاده در غبار در میان مخاطبان شناخته شد و بعد از آن در آثار مختلف سینمایی و تلویزیونی بازی کرده‌است. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید