ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا نوشت از حالا نمی‌توان در این خصوص پیش‌بینی کرد، زیرا در انتخابات پیشین نیز ‏یک روز مانده به انتخابات این وحدت صورت گرفت. این احتمال وجود دارد که شورای ائتلاف و جبهه پایداری دو نامزد را برای ‏انتخابات معرفی کنند

اصولگرایان و جبهه پایداری با هم به وحدت می‌رسند؟

به گزارش سلام نو ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا طی یادداشتی با عنوان آن سوی فضاسازی‌های سیاسی در آرمان ملی نوشت: در انتخابات ‏پیشین در اسفند ۹۸، جبهه پایداری و اصولگرایان لحظه آخر که فردای آن زمان منع تبلیغات انتخاباتی بود، این دو جریان با ‏یکدیگر وحدت کردند، الان ۶ ماه تا انتخابات باقی‌مانده است.

این احتمال وجود دارد که جبهه پایداری و اصولگرایان وحدت کنند. ‏این احتمال نیز وجود دارد که نتوانند وحدت کنند. از حالا نمی‌توان در این خصوص پیش‌بینی کرد، زیرا در انتخابات پیشین نیز ‏یک روز مانده به انتخابات این وحدت صورت گرفت. این احتمال وجود دارد که شورای ائتلاف و جبهه پایداری دو نامزد را برای ‏انتخابات معرفی کنند. آقای حداد عادل در ائتلاف وحدت اصول‌گرایان نقش محوری دارند. ایشان همیشه هستند و تازه به این حوزه ‏ورود نکرده‌اند. آقای حداد عادل محور بوده و نقش تعیین کننده‌ای در ائتلاف دارند.

ایشان نیز تلاش خود را می‌کنند. تمام تلاش‌ها بر ‏این است که تا جای ممکن از سبد اصولگرایان یک نفر نامزد بیرون نیامده و این احتمال وجود دارد که دو نفر جلو بیایند، اما به ‏این نیز توجه داشته باشید که انتخابات ریاست جمهوری به صورتی است که یک فرد باید انتخاب شود، قاعدتا احتمال وحدت برای ‏یک فرد بیشتر می‌شود. امکان وحدت بیشتر می‌شود. در انتخابات مجلس، چون ۲۹۰ نفر می‌خواهند انتخاب شوند، احتمال وحدت ‏کمتر است، اما در انتخابات ریاست جمهوری احتمال وحدت بیشتر است، زیرا صحبت سر یک فرد است. در عین حال این احتمال ‏نیز وجود دارد که به توافق نرسند، اگرچه احتمال آن کم است. تنها بحث اصولگرایان نیست.

ما در بحث جریان اصلاح‌طلب هم ‏تعدد نامزد را می‌بینیم. نکته جالب توجهی که وجود دارد این است، به‌رغم اینکه تصور می‌شد، با توجه به شرایط کشور برای ‏انتخابات بعدی نامزدهای کمی داشته باشیم، با این حال شاهد تعدد زیاد نامزد از هر دو جریان یا غیر این دو جریان هستیم. این خود ‏نکته جالب توجه و عجیبی است. به هر حال تعداد نامزدهایی که شورای محترم نگهبان قاعدتا تایید صلاحیت می‌کند، از ۴ یا ۵ ‏نفر بیشتر نیست. آن‌ها ۴۰ یا ۵۰ نفر را تایید نمی‌کنند که بگوییم اصولگرایان به ۱ یا ۲ نفر خواهند رسید. کل ۴ یا ۵ نفر است.

از ‏میان این تعداد حداکثر دو نفر مورد توافق هستند. کل این تعداد ۴ یا ۵ نفر اصول‌گرا نخواهند بود. رد صلاحیت اصلاح‌طلبان در ‏انتخابات را جدی نمی‌بینم. اگر اصلاح‌طلبان نامزدهایی را بیاورند که می‌دانند رد صلاحیت می‌شوند، بحث رد صلاحیت را مطرح ‏می‌کنند. بعد هم تبلیغات بکنند که نامزد ما رد صلاحیت شد. این احتمال وجود دارد، اما اگر نامزدهایی که به طور طبیعی احتمال ‏تایید صلاحیت آن‌ها وجود دارد معرفی شوند، آن‌ها رد صلاحیت نخواهند شد.

مگر در انتخابات ۹۶، چند نفر نامزد اصلاح‌طلب ‏داشتیم. ۳ نفر نامزد اصلاح‌طلب داشتیم که تایید صلاحیت شدند. از ۶ نفر ۳ نامزد اصلاح‌طلب بودند. انتخابات ۹۲ و پیش از آن ‏نیز به همین صورت بود، پیش از آن هم همین‌طور بود. این‌ها بیشتر فضاسازی‌های سیاسی برای شانتاژ کردن و به دست گرفتن ‏فضای سیاسی در میان مردم است، در غیر این صورت این‌ها واقعیت ندارد. ‏

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید