بر اساس تازه ترین خبرها تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از ۱۹ میلیون نفر فراتر رفت و بیش از ۳۲۲ هزار نفر فوت کردند.

آخرین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در آمریکا

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، دانشگاه جانز هاپکینز در تازه‌ترین آمار خود خبر داد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از ۱۹ میلیون نفر فراتر رفته است.

آمریکا همچنان از لحاظ تعداد قربانیان ویروس کرونا با بیش از ۳۲۲ هزار قربانی، در جایگاه نخست جهانی قرار دارد.

در حال حاضر و بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان به بیش از ۸۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده و قربانیان این ویروس نیز از ۱ میلیون و ۷۶۱ هزار نفر در سراسر جهان فراتر رفته است.

این در حالی است که «آنتونی فائوچی» رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا امروز هشدار داد که ممکن است همه گیری بیماری کووید-۱۹  پس از جشن‌های کریسمس، آمریکا را به یک «نقطه حساس» برساند.

 رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌ان ان» گفت: «من هم  همانند "جو بایدن " رئیس جمهور منتخب این نگرانی را دارم که چند هفته آینده  وضعیت واقعا بدتر شود».

فائوچی تاکید کرد که ممکن است آمریکا با موج افزایش شیوع کرونا روبه‌رو شود. جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا نیز چهارشنبه گذشته هشدار داد که سیاه‌ترین روزها پیش روی آمریکاست. 

رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا پیشتر هشدار داده بود که ممکن است نسخه جهش‌یافته ویروس کرونا که برای نخستین بار در انگلیس کشف شد وارد آمریکا شده باشد. وی البته مخالفت خود را با ممنوعیت سفر بین انگلیس و آمریکا اعلام کرده بود.

«تدروس آدهانوم» رئیس سازمان جهانی بهداشت نیز روز شنبه گفت که همه‌گیری ویروس کرونا که جهان را در سال ۲۰۲۰ در نوردید آخرین همه‌گیری نخواهد بود.

وی در پیامی ضبط شده که توسط سازمان جهانی بهداشت منتشر شد، گفت: «خیلی سخت است که بگوییم کووید-۱۹ برای ما کاملا ناآشنا بود و جهان ما در ۱۲ ماه گذشته کاملا دگرگون شد.»

آدهانوم اضافه کرد که پیامدهای همه‌گیری کرونا بسیار فراتر از خود بیماری بوده و پیامدها طولانی مدتی در خصوص اجتماع‌ها و اقتصادها به همراه خواهد داشت.

رئیس سازمان جهانی بهداشت افزود: «اما این نباید به عنوان یک عامل غیرمنتظره در نظر گرفته شود چون طی سال‌های گذشته گزارش‌ها و تحقیقات و هشدارهای متعددی وجود داشت که همگی می‌گفتند جهان برای مقابله با هرگونه همه‌گیری آماده نیست.»

انتهای پیام/.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید