نخستین قطار باری ترکیه پس از طی هشت هزار و ۶۹۳ کیلومتر به شهر "شی آن" در شمال غرب چین رسید.

ورود اولین قطار باری ترکیه به چین

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، نخستین قطار باری ترکیه حاوی یک هزار و ۳۸۸ یخچال و فریزر پس از طی هشت هزار و ۶۹۳ کیلومتر وارد شهر "شی آن" واقع در استان شانشی در شمال غرب چین شد.

گلوبال تایمز روز یکشنبه گزارش داد که طبق اعلام گمرک استان شانشی، ارزش این محموله حدود ۱۰.۴ میلیون یوان (حدود ۱.۵۹ میلیون دلار آمریکا) است.

«عبدالکادیر امین اونن» سفیر ترکیه در چین در مراسمی که به مناسبت این رویداد برگزار شد، گفت: این موقعیت بیانگر احیای روابط تاریخی بین ترکیه و چین است.

وی افزود: اتصال راه آهن بین چین و اروپا در زمان همه گیری کرونا از اهمیت بیشتری برخوردار شده است زیرا قطارهای باری نقشی اساسی در ایجاد ثبات در زنجیره تأمین لجستیک بین المللی دارند.

این مقام ترکیه ای یادآورشد که استفاده بیشتر از اتصال ریلی بین ترکیه و چین باعث تسریع فعالیت اقتصادی در سراسر اوراسیا خواهد شد.

این قطار در ۴ دسامبر (۱۴ آذر ۱۳۹۹) از استانبول حرکت کرد و مسافت هشت هزار و ۶۹۳ کیلومتر (بیش از ۵۴۰۰ مایل) را در سراسر ترکیه، گرجستان، آذربایجان، دریای خزر و قزاقستان طی کرد تا به "شی آن" مرکز استان شانشی در مرکز چین برسد.

این قطار بیش از ۲۳۰۰ کیلومتر در ترکیه ، ۲۲۰ کیلومتر در گرجستان ، ۴۳۰ کیلومتر در آذربایجان ، ۴۲۰ کیلومتر در دریای خزر ، ۳۲۰۰ کیلومتر در قزاقستان و ۲۱۰۰ کیلومتر در چین طی کرده است تا به "شی ان" رسیده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید