یک فروند شناور لندینگ کرافت ایرانی در موقعیت جنوب شرق جزیره لارک واژگون شده که تلاش برای نجات جان ۷ سرنشین این شناور ادامه دارد.

لحظه غرق شدن شناور ایرانی در جنوب شرقی لارک / فیلم + اسامی مفقودین

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، اسماعیل مکی زاده معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ساعت ۱۸:۳۰ روزگذشته ۵دی ماه پیامی مبنی بر آبگرفتگی یک فروند شناور لندینگ کرافت در موقعیت جنوب شرق جزیره لارک از رله رادیویی کشتی عبوری درتنگه هرمز به مرکز جستجو ونجات دریایی استان مخابره شد.

وی افزود: بلافاصله پس از وصول پیام، شناور ناجی ۱۲ از جزیره قشم به موقعیت اعزام و هماهنگی لازم برابر طرح استانی جستجو و نجات دریایی با عوامل مرتبط از جمله ندسا، نداجا و دریابانی استان و شناورهای عبوری در منطقه تنگه هرمز جهت پایش دریایی و هوایی منطقه صورت گرفت.

مکی زاده اظهارداشت: با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی و تاریکی هوا عملیات آغاز و از سحرگاه امروز ۶ دیماه جستجو و نجات دریایی با کمیت و کیفیت بیشتری ادامه یافت.

این مقام مسئول اضافه کرد:مقارن با ساعت ۱۵:۳۰ امروز و در ۲۵ مایلی جنوب شرقی لارک شناور مذکور به حالت واژگون توسط ناجی ۱۲ و در موقعیت حدوداً ۱۶ مایلی جنوب غربی کوهستک و ۹ مایلی شمال شرقی هرمز پیدا شد.

مکی زاده بابیان اینکه عملیات جستجو و ‌نجات برای یافتن ۷نفر از خدمه این شناور ادامه دارد اظهارداشت: با بسیج تمام امکانات و نیروها و همچنین با اطلاع رسانی به شناورهای عبوری و مراکز جستجو و نجات دریایی کشورهای عمان، امارات متحده عربی و پاکستان در تلاش هستیم تا افراد مفقود شده را پیدا کنیم.

اسامی ۷ خدمه مفقود شده حادثه شناور جزیره لارک

حوالی ساعت ۱۸.۳۰ روز گذشته شناور لندیگرافت خوارزم در ۱۵ مایلی جنوب شرق جزیره لارک در دهانه تنگه هرمز دچار آبگرفتگی می‌شود اما با گذشت ۲۴ ساعت خبر آن از سوی بنادر اعلام می‌شود.

طبق اعلام مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی هرمزگان در ساعت ۱۸.۳۰ در روز جمعه ۵ دی ماه در پی برقراری یک تماس رادیویی از کشتی عبوری از تنگه هرمز مبنی بر شنود پیام شناور لندیگرافت خوارزم در ۱۵ مایلی جنوب شرق جزیره لارک، سریعا شناور ناجی ۱۲ از جزیره قشم به این منطقه اعزام می‌شود.

این شناور در همان ساعات اولیه حادثه اعلام آبگرفتگی می‌کند.

با هماهنگی لازم برابر طرح استانی جستجو و نجات دریایی با مشارکت نیروی دریایی سپاه، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دریابانی هرمزگان و اجرای پایش سراسری در منطقه و همچنین انجام پایش هوایی حوالی ساعت ۱۵.۳۰ روز شنبه این شناور در ۲۵ مایلی جنوب شرقی لارک به حالت نیمه غرق پیدا می‌شود.

پس از بررسی شناور مغروق، اثری از ۷ نفر از کارکنان آن تاکنون یافت نشده است و با وجود تاریکی هوا و شدت وزش باد اما عملیات جستجو همچنان توسط یگان‌هایی از نیروی دریایی سپاه و ارتش و بنادر هرمزگان در جریان است و همین طور با مراکز جستجو و نجات کشور عمان، پاکستان و امارات نیز اطلاع رسانی و ارتباط صورت گرفته است.

اسامی افراد مفقود شده:

محمد عسکر زاده، فرزاد غلامرضایی، ستار صفری، مصطفی بهادری، یاسر مانع بوحمیدی، ماید عبدلیانپور، اجیم جانسون، کاپیتان محمد عسکر زاده.

این شناور اکنون به جنوب بندر کوهستک رسیده و چون در آبراه مصوب منطقه‌ای قرار دارد، شناورهای ناجی در تلاش برای کشاندن این شناور به خارج از مسیر آبراه هستند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید