وسایل خطرناکی در منزل وجود دارد که از موادی تشکیل شده اند که برای سلامتی مضر است.

وسایل عادی منزل که برای سلامتی مضر است!

به گزارش سلام نو؛ ما نمی‌دانیم بسیاری از وسایلی که در خانه داریم، از چه موادی تشکیل شده‌اند. گاهی اوقات ممکن است مواد تشکیل دهنده وسایلی که در خانه داریم خیلی خطرناک باشد، ولی ما از آن بی‌خبر باشیم.

۱. اسپری تازه‌کننده هوا
در اسپری‌های تازه‌کننده یا خوشبوکننده هوا مواد شیمیایی به نام DCB یافت می‌شود که به ریه آسیب می‌رساند.

۲. کرم اصلاح
در کرم‌های اصلاحی که آقایان استفاده می‌کنند مواد شیمیایی به نام تفلون وجود دارد. تفلون باعث به وجود آمدن فشار خون بالا و سرطان است.

۳. پاک‌کننده شیشه
در محلول‌های پاک‌کننده شیشه از آمونیاک و اتانول استفاده می‌شود که هر دوی آن‌ها به شدت مسمومیت‌زا و سرطان‌زا هستند. گفته می‌شود مقدار مواد شیمیایی مضر در محصولات جدید پاک‌کننده شیشه کمتر شده است، اما هنوز هم جای نگرانی وجود دارد.

۴. قابلمه و تابه‌های تفلون
تفلون، همان ماده شیمیایی است که در کرم‌های اصلاح وجود داشت، اما حالا در غذاهای ما وجود دارد. ما از ظرف‌های تفلون برای نچسبیدن غذا استفاده می‌کنیم که اگر واقعیت را بخواهید، این ماده بسیار سرطان‌زاست و به ریسک آن برای سلامتی‌مان نمی‌ارزد.

۵. ظرف‌های پلاستیکی
ظرف‌های پلاستیکی نیز مواد شیمیایی خطرناکی در ساختار خود دارند، اما محققان بعد از آزمایش‌های بسیار دریافتند که ظرف‌های پلاستیکی که BPA‌free روی آن‌ها درج شده باشد از مواد مضر شیمیایی در ساخت آن‌ها استفاده نشده است.

۶. پاک‌کننده توالت
پاک‌کننده‌های توالت به خودی خود، خطرناک هستند و از مواد شیمیایی ساخته شده اند، اما مخلوط کردن آن‌ها با یکدیگر، به خصوص وایتکس با جوهرنمک، گاز خفه کننده‌ای را به نام گاز کلر آزاد می‌کند. هیچ گاه این کار را امتحان نکنید و اگر ناخواسته کسی این کار را انجام داد سریع درها و پنجره‌ها را باز کنید و شیر بنوشید.

۷. نفتالین
اغلب از گلوله‌های نفتالین برای جلوگیری از پوسیدگی لباس‌ها در زمستان استفاده می‌کنیم، ولی به احتمال زیاد نمی‌دانیم چقدر این گلوله‌ها برای سلامتی مضر هستند. این گلوله‌ها بخار شیمیایی تولید می‌کنند که منجر به سرگیجه و مشکلات تنفسی می‌شود.

منبع: خراسان

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید