سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به امکان واردات واکسن کرونا از سوی این جمعیت خاطرنشان کرده چنانچه وزارت بهداشت در این باره درخواستی از هلال احمر داشته باشد بررسی های لازم و سپس اقدام را در دستور کار قرار خواهند داد.

واردات واکسن کرونا از سوی هلال احمر شدنی است؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دکتر محمدحسن قوسیان مقدم، درباره اقدامات جمعیت هلال احمر در زمینه واردات واکسن کرونا، گفت: به طور کلی جمعیت هلال احمر در حوزه داروها و واکسن‌ها، معین وزارت بهداشت است و اگر قرار به اقدامی در این حوزه باشد، به درخواست وزارت بهداشت این اقدام را انجام می‌دهیم. در حوزه واکسن کرونا هم اگر وزارت بهداشت در زمینه واردات آن درخواستی از جمعیت هلال احمر داشته باشد، آن را بررسی کرده و اقدام می‌کنیم.

وی افزود: تاکنون درخواستی از جمعیت هلال احمر در زمینه واردات واکسن کرونا از سوی وزارت بهداشت انجام نشده است.

به طور کلی در حوزه دارو و درمان ما به صورت مستقل اقدامی انجام نمی‌دهیم. داروهایی هم که وارد می‌کنیم، به درخواست وزارت بهداشت است.

قوسیان مقدم ادامه داد: روال ما در بحث واردات دارو هم بر اساس نیاز کشور است. زمانیکه سازمان غذا و دارو نیاز کشور را اعلام می‌کند، هلال احمر هم وارد می‌شود و اقدام به کمک می‌کند.

به عنوان مثال در حوزه واردات داروهای تک نسخه‌ای هلال احمر هم می‌تواند کمک کند و ظرفیتش را دارد، اما باید به درخواست وزارت بهداشت باشد و مجوز سازمان غذا و دارو را هم داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید