قسمت اول سریال «قورباغه» به کارگردانی هومن سیدی روز گذشته ۳ دی ۱۳۹۹ در شبکه نمایش خانگی توزیع شد و نشان داد که با یک سریال متفاوت روبرو هستیم.

نقد و بررسی سریال قورباغه + جزئیات و عکس

قسمت اول قورباغه هومن سیدی نشان داد که با یک سریال متفاوت روبرو هستیم و این سریال با سریالهای آبکی نمایش خانگی فاصله زیادی خواهد داشت.

فیلمبرداری سریال قورباغه از اوایل سال ۹۸ شروع شد و با شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه متوقف شد، پس از مدتی مجدداً فیلمبرداری سریال از سر گرفته شد و حالا با اتمام فیلمبرداری و تدوین، اولین قسمت آن روز چهارشنبه سوم دی منتشر شد.

«قورباغه» مجموعه‌ای است که با پروداکشن بسیار ویژه تولید شده و مانند سایر کارهای هومن سیدی، دنیای جدیدی را پیش چشم مخاطب ترسیم می‌کند. نقش آفرینی فوق العاده پررنگ نوید محمد زاده در این سریال با توجه به پتانسیل بالای این بازیگر، لذت تماشای این سریال را دوچندان کرده است.

سریال قورباغه فیلمی با حال و هوای افیونی و گنگ و گیچ کننده است که سابق بر این هم در کارهای سیدی مشاهده کرده بودیم.

قسمت اول قورباغه نشان داد که با یک فیلم با تمام مشخصات فیلم های هومن سیدی روبرو هستیم. اکباتان لوکیشن مورد علاقه سیدی که در کارهای قبلی اش هم از آن استفاده کرده بود و فضای افیون زده و چِتی که تماشاگر نمی داند آنچه می بیند بیرونی و پیش چشم کارکترها است یا نه درون ذهن بیمار و مواد زده آنها.

به نظر می رسد قسمت اول با شروع گرم و جوان پسند و  با پایان عجیب و غافل گیر کننده اش، توانسته است که مخاطب را برای دنبال کردن قورباغه ترغیب کند.

جزئیات سریال قورباغه

هومن سیدی، کارگردان، نویسنده و تدوینگر این سریال می‌باشد. از بازیگران این مجموعه می‌توان به نوید محمدزاده، صابر ابر، سحر دولتشاهی، آناهیتا افشار، فرشته حسینی، مهران غفوریان، محمد امین شعر باف، احسان منصوری، نیما مظاهری، سعید حاج علی، سیامک اتفاقیان و نوید پور فرج اشاره کرد.

سریال قورباغه، اولین سریال شبکه خانگی است که هومن سیدی آن را کارگردانی کرده و هم چنین اولین تجربه نوید محمد زاده در بازی در سریال‌های پخش خانگی می‌باشد.

فیلم‌های مغزهای کوچک زنگ زده، اعترافات ذهن خطرناک من و آفریقا هم به کارگردانی هومن سیدی بوده است.

هومن سیدی و نوید محمدزاده پیش از این سریال در فیلم‌های سیزده، خشم و هیاهو و مغزهای کوچک زنگ زده با یکدیگر همکاری داشته اند و سریال قورباغه چهارمین تجربه مشترک آن‌ها به حساب می‌آید.

ژانر مجموعه داستانی قورباغه، درام، اجتماعی و معمایی می‌باشد. این سریال به مشکلاتی که در جامعه وجود دارد و تاثیراتی که بر روی فرد می‌گذارد، اشاره می‌کند.

شخصیت داستان، دنیا را برای خود جای کوچک و تنگ و تاری می‌بیند که به سختی می‌تواند در آن نفس بکشد و همه لحظه‌ها و صحنه‌ها را مانند درخت ها، قورباغه‌ها و صدای آبشار را قبلا دیده و شنیده، زمانی که فکر می‌کند در حال مردن بوده است.

قورباغه، مانند سایر کارهای هومن سیدی در یک فضای خاص و پروداکشن ویژه ساخته شده و دنیایی جدید را برای مخاطب به نمایش در آورده است.

پروداکشن، عملیات کامپیوتری است که بر فیلم‌ها و تصاویر انجام می‌گیرد و علاوه بر ویژگی طبیعی بودن بر جذابیت صحنه‌ها می‌افزاید.

برخی از سکانس‌های سریال در خارج از کشور و در کشور تایلند فیلمبرداری شده که همین امر بر جذابیت فیلم می‌افزاید. پیمان شادمان فر، مدیر فیلمبرداری این سریال می‌باشد.

فیلمبرداری مجموعه ماه‌ها طول کشید و در پایان در ۱۶ قسمت تهیه شد. قرار بود، نخستین قسمت سریال در آذرماه امسال منتشر شود. مدت هر قسمت از سریال ۵۰ دقیقه می‌باشد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید