به گفته فرمانده هنگ ۳۵۴ نیروی هوایی آمریکا، این مانورها نه تنها برای بررسی آمادگی رزمی هواپیماها و پرسنل، بلکه برای حالت آمادگی جنگی در منطقه قطب شمال انجام شده است.

جنگنده‌های آمریکایی در نزدیکی مرزهای روسیه رزمایش انجام دادند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رسانه های روسی گزارش دادند، جنگنده های نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا از پایگاه ایلسون چند رزمایش هوایی را در سواحل آلاسکا در نزدیکی مرزهای روسیه انجام دادند.

ریانووستی روز پنجشنبه نوشت: در این رزمایش هوایی ۱۸ فروند «اف ۳۵» و ۱۲ فروند «اف ۱۶» آمریکا شرکت داشتند.

در این گزارش آمده است: شکل و ماهیت رزمایش جنگنده‌ها که بسیار نزدیک به هم پرواز می‌کردند برای انجام مأموریت های جنگی بوده است.

به گفته دیوید اسکالیکا فرمانده هنگ ۳۵۴ نیروی هوایی آمریکا، این مانورها نه تنها برای بررسی آمادگی رزمی هواپیماها و پرسنل، بلکه حالت آمادگی جنگی در منطقه قطب شمال انجام شده است.

نیروی هوایی روسیه طی یک سال گذشته بارها هواپیماهای آمریکایی را در نزدیکی مرزهای کشور رهگیری کرده است. اقدامات نیروهای مسلح ایالات متحده مورد انتقاد گسترده رهبران روسیه قرار دارد.

«الکساندر شرین» معاون اول رئیس کمیته دفاع دومای دولتی، پیشتر، بر لزوم واکنش شدیدتر روسیه نسبت به چنین تحریکاتی از سوی آمریکا تاکید کرد و گفت: دشمن باید عقب رانده شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید