کنش‌های ترامپ نشان می‌دهد او به شکل دیوانه‌واری به دنبال پیروزی یا حداقل ضربه زدن به دموکرات‌ها است و قصد ندارد به هر شکلی از این هدف خود کوتاه بیاید.

یک ماه آخر ترامپ روی صندلی ریاست جمهوری؛ جنون قدرت یا نقشه‌ای در سر؟

سلام نو - سرویس بین‌الملل: از تحقیر قاضی‌های دیوان عالی که به نفع او رأی نداده‌اند تا تحویل ندادن حساب رسمی ریاست جمهوری و حساب کاخ سفید به تیم بایدن تنها بخشی از پرده آخر دونالد ترامپ است. او نه تنها به پمپئو چراغ سبز داد  که در دشمنی با ایران دست به هر کاری بزند، بلکه از سوی"مایکل فلین" مشاور امنیت ملی اسبقش تشویق شده که در ایالت‌هایی که به صورت مرزی باخته حکومت نظامی اعلام کند و آرا را با کمک ارتش باز شماری کند.

در کنار این، ترامپ در روزهای باقی مانده از ریاست جمهوری خود دنبال عفو چهره‌های مختلفی است. او تا به حال دو نفر از جمله مایل فلین را با قدرت ریاست جمهوری عفو کرده است و ظاهراً راس اولبریکت، مؤسس سایت فروش مواد مخدر جاده ابریشم و برخی از اعضای خانواده ترامپ از نفرات بعدی لیست عفو رئیس جمهور هستند.

کنش‌های ترامپ نشان می‌دهد او به شکل دیوانه‌واری به دنبال پیروزی یا حداقل ضربه زدن به دموکرات‌ها است. رئیس جمهور آمریکا، در یکی از پیام‌های توییتری خود با اشاره به گزارشی که پیتر ناوارو، یکی از مشاوران ارشدش، در مجله «واشنگتن اگزمینر» منتشر کرده، نوشت: پیتر ناوارو گزارش ۳۶ صفحه‌ای را منتشر کرده، اسناد درباره ادعای تقلب در انتخابات برای پیروزی بایدن بیش از اندازه کافی است. طبق آمار شکست من در انتخابات غیرممکن است. اعتراضات بزرگی در واشنگتن دی. سی در روز ششم ژانویه در راه است. آنجا باشید. وحشی خواهیم بود.

ترامپ در ادامه در توییتی که روز دوشنبه نوشت به تهدید خود ادامه داد و نوشت: خبر بزرگی از پنسیلوانیا خواهد رسید. کاهش بسیار بزرگ آرای غیرقانونی که نمی‌توان آنها را گزارش کرد. انتخاباتِ همراه با تقلب.

این در حالی است که هفته پیش، کالج الکترال یا همان هیئت برگزینندگان با اعطای ۳۰۶ رأی به بایدن، او را پیروز انتخابات معرفی کرد و جمهوری خواهان هم پیروزی بایدن را پذیرفتند. مسئله‌ای که ترامپ آن را نپسندید. ترامپ به خاطر عقب نشینی جمهوری خواهان آنان را ترسو خواند و گفت آن‌ها نباید از ادعای تقلب عقب نشینی کنند.

ترامپ به هیچ وجه حاضر به پذیرش شکست نیست و بعید نیست در روزهای باقی مانده دست به هر کاری برای تخریب جو بایدن بزند. این کار می‌تواند به درگیری نظامی در خاورمیانه و تحویل شرایط بحرانی ریاست جمهوری به بایدن ختم شود. اما آیا تمام این اعمال از روی جنون محض قدرت و بدون هدف است؟

چنین چیزی بعید به نظر می‌رسد. دونالد ترامپ شیوه‌های دیوانه‌واری برای رسیدن به اهدافش دارد، اما احمق نیست و صرفاً به خاطر لجبازی دست به کاری نمی‌زند، هرچند لجبازی و انگیزه‌های شخصی در اعمال و کردار او بسیار مؤثر هستند. به نظر می‌رسد ترامپ با کارهای فعلی خود دنبال قدرت‌نمایی و تضعیف رئیس جمهور آینده آمریکا است.

او می‌خواهد سطح هیجان را در بین طرف‌داران خود حفظ کند و با آنان وارد انتخابات کنگره یا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود. امروز نه تنها خود ترامپ بلکه دختر، پسر و داماد او نیز پتانسیل شرکت در انتخابات‌های مختلف و به چالش کشیدن رقبا را دارند. این انگیزه وقتی قوی‌تر می‌شود که ترامپ دیده است با وجود باخت به بایدن رأی زیادی داشته است.

حالا باید دید آخرین پرده تاجر دیوانه می‌تواند ورق‌های آینده را به نفع او بازگرداند یا ترامپ تنها با زخمی کردن در و دیوارهای کاخ سفید دلش را خنک می‌کند و صحنه سیاست آمریکا خارج می‌شود؟

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید