باران ساز، داستان وکیل جوان و آرمانخواهی بنام رودی است که برای عدالت وارد دنیای وکالت شده، اما متوجه می‌شود در دنیای واقعی، بین پلیس، وکلا، قاضی ها و موکلان ثروتمند و متقلب، روابط آلوده‌ای برقرار است.

«باران ساز» فورد کاپولا به تلویزیون آمد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، برنامه «سینما حکمرانی» این هفته فیلمی از فرانسیس فورد کاپولا را تحلیل می کند. فیلم باران ساز به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا محور مجموعه برنامه «سینما حکمرانی» قرار دارد که امشب ساعت ۲۰ : ۱۹ دقیقه پخش می شود.

باران ساز، داستان وکیل جوان و آرمانخواهی بنام رودی است که برای عدالت وارد دنیای وکالت شده، اما متوجه می شود در دنیای واقعی، بین پلیس، وکلا، قاضی ها و موکلان ثروتمند و متقلب، روابط آلوده ای برقرار است و ....

باران ساز که در سال ۱۹۹۷ و با سرمایه ۴۰ میلیون دلاری ساخته شد و در ایران با نام «دلال بیمه» مشهور شده، به موضوع تعارض منافع پرداخته است. تعارض منافع، حالتی است که در آن، افراد برای انجام وظیفه ناچار می شوند بین انجام وظیفه یا منفعت شخصی خودشان، یکی را انتخاب کنند.

در برخی کشورها، قانون مدیریت تعارض منافع وجود دارد. مثلا حق تعیین ویزیت و جراحی از پزشکان و سازمان نظام پزشکی گرفته شده یا اعضای شورای شهر یا نمایندگان مجلس هنگام طرح موضوعی که درآن تعارض منافع دارند، قانونا باید تعارض منافع خود را اعلام کنند و از جلسه خارج شوند و اگر موضوع نفع شخصی خودشان را اعلام نکنند و از جلسه خارج نشوند و بعدا تعارض منافع آنهامعلوم شود، رسوا و به شدت مجازات می شوند.

مجموعه مستند «سینما حکمرانی» که در ۱۰ قسمت تهیه شده است، هر بار با پخش بخش هایی از یک فیلم سینمایی، پیام های مهم آن را به مخاطب و سیاستمداران، یادآوری می کند. پیام هایی که حاوی راهکارهایی در حد کلان برای حل مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور مورد نظر است. اهمیت شفافیت اطلاعات مالی و سیستم های متصل بانکی و مالی؛ بی نتیجه بودن مذاکره با برخی کشورها و سنگینی جرم فرار مالیاتی از جمله موضوعاتی است که فیلم های معرفی شده، سعی در طرح آنها دارند.

این مجموعه کاری از گروه جهش تولید شبکه یک است که با تهیه کنندگی محمد رضا حاجی جعفری، اولین فصل آن در ۱۰ قسمت تهیه و چهارشنبه ها حدود ساعت ۱۹:۲۰ دقیقه پخش می شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید