ارزش بیت کوین در یک هفته اخیر بیش از ۳۰ درصد افزایش و به بیش از ۲۴ هزار دلار رسیده است، اما ممکن است حباب آن خالی شود.

مراقب سرمایه گذاری در بیت‌کوین باشید

به گزارش سلام نو به نقل از اتاق بازرگانی ایران، ارزش بیت کوین به دلیل سرمایه گذاری شرکت های بزرگ در این ارز مجازی در مدت اخیر افزایش یافته است اما ممکن است حباب آن خالی شود.

بیت کوین دوباره صعود کرد و درحالیکه هفته را با قیمتی کمتر از ۱۹ هزار دلار آغاز کرده بود، خود را به بیش از ۲۴ هزار دلار رساند. قیمت این ارز مجازی تنها در یک هفته ۳۰ درصد رشد کرد. قیمت بیت کوین در این هفته به قله ۲۴ هزار و ۲۲۰ دلار رسید و پس از آن اندکی کاهش یافت. هرچند افزایش ۱۰۰ هزار میلیارد دلاری ارزش توکن های دیجیتال، بسیاری را شگفت زده و امیدوار کرده اما برایان آرمسترانگ، مدیراجرایی کوین بیس، درباره ریسک سرمایه گذاری در این بازار هشدار داده است.

آرمسترانگ در وبلاگش نوشت «عالی است که ببینیم این بازار پیش می رود و بسیاری از سازمان ها می خواهند دارایی خود را در ارز مجازی ذخیره کنند. با این حال نمی توان به این واقعیت بی توجه بود که سرمایه گذاری در ارزهای مجازی تا چه اندازه ریسک دارد». این پست درست پیش از انتشار خبر تشکیل پرونده برای عرضه سهام کوین بیس منتشر شده است. کوین بیس درحالی برای عرضه اولیه سهام تلاش کرده که دیگر شرکت های فناوری محور، از جمله ایربی اند بی و دوردش، با ارزیابی های بالا وارد میدان شده اند. در سال ۲۰۱۸، آخرین افزایش سرمایه در بیت کوین انجام شده که ارزش آن ۸ میلیارد دلار بوده است.

بیت کوین، سال ۲۰۲۰ را در کانال ۷ هزار دلار آغاز کرد. همه گیری کرونا قیمت بیت کوین را به کمتر از ۴ هزار دلار رساند با این حال، بازار با رشد قیمت تا کانال ۱۰ هزار دلار خود را ترمیم کرد. اکنون این ارز مجازی به بالاترین قیمت از سال ۲۰۱۷ تا امروز رسیده است.

ارزش بیت کوین به دلیل سرمایه گذاری شرکت های بزرگ در این ارز مجازی در مدت اخیر افزایش یافته است. هم چنین بعضی بانک های بزرگ رویه خود را نسبت به دارایی های دیجیتال تغییر داده اند.

آرمسترانگ درباره این بازار نوشت:«مثل سال ۲۰۱۷، بیت کوین ممکن است بریزد. این بازار افت و خیزهایی دارد. قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷، کمتر از یک هزار دلار بود که بیش از ۲۰ هزار دلار رسید و در نهایت در سال ۲۰۱۸، در کانال ۳ هزار دلار قرار گرفت. ما همه از رشد ناگهانی بیت کوین ذوق زده ایم اما مهم است بدانیم این دوره رشد قیمت با نوسان هم همراه است».

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید