در حال حاضر حداکثر یارانه ای که دولت به افراد پرداخت می‌کند با احتساب یارانه نقدی، یارانه بنزین و بسته حمایتی کرونا حدود ۲۰۰ هزار تومان است.

رقم واقعی یارانه نقدی باید یک میلیون تومان باشد!
به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، ارزش ۴۱ دلاری یارانه نقدی سال ۸۹ در حالی است که در حال حاضر بهای دلار بیشتر از ۲۵ هزار تومان شده و قدرت خرید یارانه‌های پرداختی از سمت دولت را به شدت پایین آورده است.در حال حاضر دولت سه نوع یارانه نقدی به مردم پرداخت می‌کند. یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی، یارانه معیشتی یا همان یارانه بنزین و بسته حمایتی کرونا این سه قلم یارانه نقدی هستند.
از این میان ارقام یارانه، یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی تقریبا به بالای ۹۰ درصد ایرانی‌ها پرداخت می‌شود و دولت اعلام کرده بود یارانه بنزین به ۶۰ میلیون نفر تعلق می‌گیرد و حالا یارانه ۱۰۰ هزار تومانی برای ۳۰ میلیون نفر در نظر گرفته شده است که به صورت عمده برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و افراد بدون درآمد ثابت هستند.اگر فردی این سه قلم یارانه را دریافت کند، مجموع یارانه‌های او به حدود ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد. این در حالی است که اگر دولت بخواهد مطابق با ارزش اولیه همان یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی، به مردم یارانه بدهد، با نرخ فعلی دلار باید حدود یک میلیون تومان یارانه بدهد!در حال حاضر حداکثر یارانه ای که دولت به افراد پرداخت می‌کند ارزشی حدود یک پنجم یا ۲۰ درصد یارانه نقدی دارد که در سال ۸۹ به مردم پرداخت شد.
سقوط ارزش ریال و در نتیجه کاهش شدید قدرت خرید یارانه‌های پرداختی، موجب اعتراض بسیاری از شهروندان ایرانی شده است.آنها معتقدند که یارانه نقدی دیگر جوابگوی هزینه‎های زندگی آنها نیست و البته کارشناسان اقتصاد اعتقاد دارند که پول پاشی با یارانه نقدی یکی از عوامل مهم برهم خوردن سیاست‌های پولی و مالی در ایران و در نتیجه سرکشی نرخ تورم بوده است.
کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید