رضا اردکانیان، وزیر نیرو گفت: هدف طرح برق امید و آب امید با کمک مردم کاهش حداقل ۱۰درصدی در مصرف است.

هشدار وزیر نیرو به مشترکان پرمصرف آب و برق

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، وزیر نیرو گفت: مشترکان پرمصرف در بخش آب و برق پس از سپری شدن مهلت ۶ ماهه طرح برق امید و آب و در صورت تداوم رفتار مصرفی غلط جریمه خواهند شد.

رضا اردکانیان در مراسم افتتاح دو هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان پروژه های صنعت آب و برق برای سه استان کشور که به شیوه ویدئوکنفرانسی برگزارشد، افزود:‌ تلاش براین است تا مشترکان پرمصرف نسبت به اصلاح رفتارهای مصرفی خود اقدام کنند، اما چنانچه پس از اتمام مهلت مقرر در طرح های برق امید و آب آنان به این رفتار خود ادامه دهند، با کسب مجوز از شورای اقتصاد نسبت به اعمال جریمه برای آنها اقدام خواهد شد.

وی توضیح داد: افزایش تعرفه آب و برق یکی از روش هایی است که برای این نوع مشترکان در نظر گرفته شده و چنانچه مشترکی همچنان پر مصرف باشد، پس از گذشت ۶ ماه این تعرفه برای وی اعمال خواهد شد.

وزیر نیرو به مصوبه هیات دولت در باره اعمال تخفیف ۱۰۰درصدی برای مشترکان کم مصرف در بخش آب که درروزهای اخیر ابلاغ شد اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مجموعه این وزارتخانه تلاش خود را به کار گرفته تا این مصوبه به بهترین شکل و در کوتاه ترین زمان اجرایی شود و مشترکان کم مصرف از مزایای آن بهره مند شوند.

اردکانیان گفت: براین اساس وسایل کاهنده مصرف و نیز شیوه های مصرف درست در اختیار همگان قرار خواهد گرفت تا مشترکان پر مصرف نیز با اعمال این شیوه ها به جمع مشترکان خوش مصرف وارد شوند.

وی افزود: براساس این مصوبه شمار کسانی که تا یک سوم الگوی مصرف، مصرف می کنند حدود چهار میلیون نفر است که مشمول اعمال تخفیف ۱۰۰درصدی خواهند شد.

اردکانیان ابراز امیدواری کرد: تعداد مشترکانی که مشمول تخفیف های ۱۰۰درصدی شوند با اعمال روش های درست مصرف افزایش چشمگیری یابند.

وی به هفته سی و دوم از پویش #هرهفته الف_ب_ایران اشاره کرد و گفت: ۱۴ پروژه در بخش های مختلف انتقال، توزیع، نیروگاه های خورشیدی و بادی، برق رسانی روستایی و نیز آبرسانی روستایی در استان های خراسان رضوی، کردستان و سمنان امروز و در قالب این پویش به بهره برداری رسید.

وزیر نیرو ادامه داد: مجموعه پروژه های افتتاح شده در قالب این پویش با احتساب ۱۴ پروژه امروز به ۱۶۳ پروژه با سرمایه گذاری حدود ۵۱ هزار میلیارد تومان رسیده است.

اردکانیان افزود: این به معنای آن است که براساس قولی که به مردم داده ایم و تا پایان امسال ۸۷ پروژه دیگر از این پویش تا رسیدن به ۲۵۰ پروژه باقی مانده که به مرور افتتاح خواهند شد.

وی گفت: براین اساس و از هم اینک باید هرروز تا پایان سال یک پروژه بزرگ صنعت آب و برق و نیز فاضلاب در کشور وارد مدار بهره برداری شود.

وزیر نیرو یکی از طرح هایی که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت را آبرسانی به ۴۲ روستا با جمعیت بالغ بر ۳۴ هزار نفر عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: اکنون مجموع روستاهایی که دارای آب شرب سالم وپایدار شده اند با لحاظ این روستاها به ۵۸۰ روستا با جمعیتی بالغ بر ۴۵۵ هزار نفر رسیده است.

اردکانیان ادامه داد: مابقی روستاهای باقی مانده نیز تاپایان امسال و در قالب پویش آبرسانی خواهند شد و مابقی طرح های این پویش نیز به بهره برداری خواهند رسید.

وی گفت: ویژگی طرح های امسال آن است که علاوه بر افتتاح طرح های ساخت و سازی که ۲۰۰ طرح است ۵۰ طرح سازو کاری نیز به بهره برداری خواهد رسید.

وزیر نیرو ادامه داد: طرح های سازو کاری نقش مهمی در تسهیل امور مردم، افزایش راندمان کارها و بهره برداری از تاسیسات و تجهیزات دارند و فصل جدیدی در صنعت آب و برق که مدیریت بهینه مصرف است را رقم می زنند.

اردکانیان با اشاره به دو طرح برق امیدو آب امید که در دستورکار است اشاره کرد و هدف اجرای این طرح با کمک مردم و سازمان دولت را کاهش حداقل ۱۰درصدی در مصرف برشمرد.

وی ابراز امیدواری کرد: اجرای این طرح بتواند زمینه ای فراهم سازد تا فصل گرم بدون خاموشی سپری شود و در مصرف آب نیز مصرف بهینه اعمال شده و در نهایت رفتار درست مصرفی در جامعه نهادینه شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید