یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است اینکه در کشور ارگان‌ها و نهادها دائم بخواهند همدیگر را تخریب و علیه یکدیگر سیاه‌نمایی کنند، نتیجه‌ای جز خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی نخواهد داشت.

فضای جدل باعث سوءاستفاده بدخواهان می‌شود/ مراقب باشیم اختلاف عقیده ما را به سمت نزاع‌های بی‌جهت هدایت نکند

به گزارش سلام نو به نقل از اعتمادآنلاین، این روزها رویارویی ارگان‌های رسمی نظام و همچنین گروه‌های سیاسی به‌ حدی شدت گرفته که اعتماد عمومی به ‌واسطه آن خدشه‌ برداشته است. از سوی دیگر مشکلات معیشتی هم فشار خود را به اقشار مختلف جامعه وارد کرده است. همه اینها در حالی اتفاق افتاده که جامعه ایرانی انتخابات بسیار مهم و حیاتی ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ را پیش روی خود می‌بیند.

غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در این ‌باره اظهار داشت: هر چقدر به روز برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ نزدیک‌تر می‌شویم، به‌ طور کاملاً طبیعی و بر اساس روندی که در فضای سیاسی مرسوم است، اختلاف ‌نظرها و البته تلاش برای رویارویی‌ها نمود بیشتری پیدا می‌کند. اما اگر این فضا به بِکش‌بِکش‌ها و همچنین تلاش برای بی‌آبرو کردن دیگری برسد، قطعاً همه خسارتی جدی می‌بینند و مثل فضای انتخاباتی سال ۸۸ اخلاق به کل فراموش می‌شود که چنین وضعیتی هزینه‌های غیرقابل جبرانی به‌ بار خواهد آورد.

مشاور اسبق آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه گفت: اینکه در کشور ارگان‌ها و نهادها دائم بخواهند همدیگر را تخریب و علیه یکدیگر سیاه‌نمایی کنند، نتیجه‌ای جز خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی نخواهد داشت. همچنین فضای جدل باعث سوءاستفاده بدخواهان ما خواهد شد. به عنوان مثال این روزها حرف های آقای رجب‌ طیب‌ اردوغان در حالی زده شد که تجزیه آذربایجان در دوره قاجار به ‌واسطه چنددستگی در آن ایام رخ داد.

او توضیح داد: بنابراین جناح‌های سیاسی باید این را در نظر بگیرند که تفاوت ‌نظر امری طبیعی است و این مساله نباید آتش جدل را روشن و کشور را دچار بحرانی عمیق کند. به‌ نظر من سیاسیون باید خویشتن‌داری و البته همه نظرات‌شان را بیان کنند تا از این طریق به سمت کاهش مشکلات برویم و همچنین مراقب باشیم اختلاف عقیده ما را به سمت نزاع‌های بی‌جهت هدایت نکند.

غلامعلی رجایی در پایان گفت: هر گاه سرمان گرم جنگ‌های داخلی شده‌، کشورمان درجا زده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید