بر اساس پیش بینی موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو احتمالا بارش شدید در برخی از استان‌های واقع در غرب و جنوب غربی کشور با ریسک وقوع سیلاب همراه باشد.

هشدار به استان‌های غرب و جنوب غربی کشور؛ وقوع سیل در هفته آینده

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو اعلام کرد: وضعیت بارش‌ها در هفته منتهی به پنجم دی ماه به گونه‌ای پیش بینی می شود که در برخی از استان‌های واقع در غرب و جنوب غربی کشور می‌تواند با ریسک وقوع سیلاب همراه باشد.

به گزارش روز یکشنبه مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، وقوع بارش‌ها در بیشتر مناطق واقع در غرب، جنوب غربی و شمال کشور در هفته آینده مورد انتظار است.

وقوع بارش‌ها برای هفته جاری برای نواحی واقع در غرب، شمال و شمال غرب کشور نیز پیش‌بینی شده است.

مؤسسه تحقیقات آب در پیش بینی پنجم آذرماه خود ازمتوسط بارش آذرماه در بیشتر نواحی کشور، عادی و بیشتر از عادی خبر داده بود.

براساس این پیش بینی برای دی‌ماه بیانگر آن است که در این ماه احتمال وقوع بارش در بیشتر مناطق به‌ویژه شرق و نیمه جنوبی کشور کمتر از عادی باشد.

همچنین برای بهمن‌ماه نیز نشان‌دهنده بارش‌های کمتر از عادی در نیمه شمالی کشور بوده و در برخی مناطق احتمال وقوع بارش عادی یا بیشتر از عادی است.

براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور از بعداز ظهر سه‌شنبه (۲۵ آذر) سامانه بارشی از شمال‌غرب و غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش برف و باران در شمال‌غرب و غرب کشور خواهد شد.

این سامانه بارشی روز چهارشنبه نیمه غربی و روز پنجشنبه نقاطی از شرق را نیز دربرمی‌گیرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید