سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت اردوغان در یک عقب نشینی سریع از زبان وزیر امور خارجه‌اش گفت اشتباهی رخ داده؛ البته هنوز باید در مورد چرایی احضار سفیر ما در ترکیه به نهادهای دولتی‌شان پاسخگو باشند.

اظهارات اردوغان نسنجیده بود/دشمن در کشورهای اسلامی به دنبال تفرقه‌افکنی است

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، محمدحسین فرهنگی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به نطق یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که آذربایجانی ها را به انفعال در برابر مواضع اخیر رجب طیب اردوغان متهم کرد گفت: شما نمایندگان آذربایجان را می شناسید و با مسائل و تاریخچه اش آشنایی دارید شاید هیچ منطقه ای در کشور ما به اندازه آذربایجان برای تمامیت ارضی ایران تلاش نکرده است. در تحولات مشروطه، ملی شدن صنعت نفت، پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در همین چالش اخیر بین ایران وترکیه شاهد نقش آفرینی جدی نیروهای آذربایجانی بودیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ضمن بیان خاطره ای از دفاع مقدس گفت: در دفاع مقدس در لشکر عاشورا در ستاد لشکر حضور داشتم یک روز هم شهر دزفول و هم اردوگاه لشکر بمباران شد. وقتی برای پیگیری مسائل مجروحان و شهدا رفته بودیم مردم دزفول مشکلات خودشان را رها کرده بودند و به مشکلات آذربایجانی ها می پرداختند.

وی با بیان این که آذربایجان در مقاطع حساس همواره در صف مقدم تمامیت ارضی کشور بوده است گفت: سخنان اردوغان نسنجیده بود اولین کسانی که هم موضع گرفتند نمایندگان مجلس از آذربایجان بودند. نمایندگان ولی فقیه در شمال غرب کشور نیز بیانهای روشنگر، تحلیلی و موثر را صادر کردند. رجب طیب اردوغان نیز در یک عقب نشینی سریع از زبان وزیر امور خارجه اش گفت اشتباهی رخ داده و صحبتش چنین معنایی ندارد؛ البته هنوز باید در مورد چرایی احضار سفیر ما در ترکیه به نهادهای دولتیشان پاسخگو باشند.

فرهنگی در پایان تاکید کرد: دشمن اصلی بین کشورهای همسایه و مخصوصا کشورهای اسلامی به دنبال تفرقه افکنی است. ما نباید اجازه دهیم از این قبیل اتفاقات به نتیجه برسد. ما باید دنبال وحدت باشیم. کشورهای مثل ایران، ترکیه وآذربایجان کشورهای حساسی هستند. ایران و ترکیه از همسایگان مقتدر منطقه هستند و هر جا همراهی داشته اند توطئه های دشمنان را بی اثر کرده اند. با درک همه اشتباهاتی که وجود دارد همگان را به وحدت دعوت می کنم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید