منابع محلی از حمله هواپیماهای جنگی ترکیه به مناطقی در اقلیم کردستان عراق و کشته شدن سه غیرنظامی خبر دادند.

۳ کشته در حمله هوایی ترکیه به مناطقی از اقلیم کردستان عراق

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، منابع محلی اعلام کردند، مناطقی در استان «دهوک» واقع در اقلیم کردستان عراق در معرض حمله هوایی توسط هواپیماهای ترکیه قرار گرفتند.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند، شهرستان «العمادیه» واقع در استان دهوک که هدف حمله هوایی ترکیه قرار گرفته است هنوز مشخص نشده که تلفات جانی داشته است یا خیر.

شهرستان «العمادیه» گاهی اوقات در معرض بمباران ترکیه قرار می‌گیرد و وزارت خارجه عراق پیشتر سفیر ترکیه در بغداد را احضار کرده و یادداشت اعتراضی خود در خصوص حمله هوایی ترکیه به تعدادی از مناطق شمال عراق را به وی تحویل داده بود.

دولت عراق در این یادداشت اعتراضی، نقض‌های مربوط به تمامیت ارضی و نقض حریم هوایی عراق را محکوم کرده و آن را متناقض با احکام و قوانین بین‌المللی ذی‌ربط، روابط دوجانبه و دوستانه، اصل حسن همجواری و احترام متقابل دانست.

ترکیه این عملیات هوایی را با «جنگ» علیه حزب کارگران کردستان که در مناطق مرزی واقع در شمال عراق فعالیت دارند، توجیه می‌کند.

خبرگزاری الفرات گزارش داد: یک منبع امنیتی با اشاره به اینکه هواپیماهای ترکیه چند روز پیش  ناحیه «دیرلوک» در استان دهوک را بمباران کردند، گفت: بمباران ترکیه منجر به کشته شدن سه نفر از شهروندان شد که کارشان پرورش زنبور عسل بود.

این منبع افزود: کشته شدگان از ساکنان روستای «زیوه» در دیرلوک هستند و قرار است عصر امروز تشیبع و دفن شوند.

هواپیماهای نظامی ترکیه همچنان به بهانه وجود مقرهای وابسته به حزب کارگران کردستان که آنکارا آن را یک حزب ترویستی می داند،  به بمباران مناطقی در اقلیم کردستان ادامه می دهند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید