تولید خودروی سواری از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۱.۳ درصد رشد کرده است.

افزایش ۲۱.۳ درصدی تولید خودروی سواری

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۵۴۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودروی سواری از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه است. آماری که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۲۱.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از آمارهای یاد شده، در این مدت ۵۲ هزار و ۸۲۸ دستگاه وانت از سوی خودروسازان داخلی تولید شد که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۲۰.۴ درصدی داشته است.

تولید اتوبوس، مینی بوس و ون، اما در این مدت کاهشی بود و با ثبت افت ۶.۱ درصدی به یک‌هزار و ۱۸۸ دستگاه رسید.

این گزارش حاکی است در بخش خودروهای کشاورزی، کارخانجات داخلی تا پایان آبان‌ماه موفق به تولید ۳۸۳ دستگاه کمباین و ۱۳ هزار و ۳۹۵ دستگاه تراکتور شدند که به‌ترتیب حاکی از رشد ۴۱.۳ درصدی و ۹.۱ درصدی است.

به گزارش ایرنا، «علیرضا رزم‌حسینی» وزیر صنعت، معدن و تجارت روز چهارشنبه هفته گذشته (۱۹ آذرماه) در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های کشور، با اعلام اینکه کیفیت، تنوع و قیمت خودرو تولید داخل در شان مردم ایران نیست، افزود: بسته اصلاح صنعت خودرو را ارائه شده که به‌زودی نهایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید رقبای جدید در حوزه خودروسازی وارد شوند، گفت: بخش خصوصی باید تقویت شود.

رزم‌حسینی با نگاه به آمارها در حوزه خودرو، ادامه‌داد: افزایش تولید ۵۰ درصدی در حوزه خودرو پیش‌بینی شده است که تا پایان سال محقق شود و در همین چند ماه اخیر نیز ایران‌خودرو و سایپا افزایش تولید داشتند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید