با افزایش احتمال خروج بدون توافقِ لندن از اتحادیه اروپا، ۴ ناو وابسته به نیروی دریایی انگلیس به حالت آماده‌باش درآمدند.

ناوهای مسلح انگلیس به حالت آماده‌باش درآمدند

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، وزارت دفاع انگلیس امروز شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که با نزدیک شدن به اتمام دوره انتقالی بدون توافقِ لندن از اتحادیه اروپا موسوم به «برگزیتِ بدون توافق»، ناوهای مسلح وابسته به نیروی دریای برای حفاظت از مناطق ماهیگیری غنی این کشور به حالت آماده‌باش درآمدند.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، وزارت دفاع انگلیس در این باره اعلام کرد که ۴ ناو نظامی این کشور در سواحل اطراف انگلیس مستقر شده تا در صورت تحقق برگزیتِ بدونِ توافق از ورود صیادان اروپایی حفاظت کنند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع انگلیس در این خصوص آمده است که اقدام مذکور بخشی از تدابیر لندن در آستانه پایان دوره گذار برگزیت به شمار می آید.

لندن در صدد است تا در صورتیکه طی روزهای آتی با بروکسل به توافق نرسد، صیادان اروپایی که برای ماهیگیری به سواحل این کشور نزدیک می‌شوند را بازداشت کند.

گفتنی است، انگلیس به طور رسمی در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ از اتحادیه اروپا خارج شد و اکنون در تلاش است تا با اروپا به توافقی دست یابد. اگر هیچ توافق تجاری میان لندن و بروکسل به انجام نرسد، روابط اقتصادی دو طرف تحت مقررات سازمان تجارت جهانی از سال ۲۰۲۱ قرار می‌گیرد.

میزان دسترسی صیادان اتحادیه اروپا به مناطق ماهیگیری غنی انگلیس در دوره پسابرگزیت اصلی‌ترین اختلاف نظر دو طرف به شمار می‌رود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید