معاون سیاسی وزیر امور خارجه در سفر به کابل با معاون وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی افغانستان گفت و گو کرد.

دیدار عراقچی با همتای افغانستانی خود در کابل

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، معاون سیاسی وزیر امور خارجه در سفر به کابل با میرویس ناب معاون وزیر امور خارجه و حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان دیدار و گفت و گو کرد.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه (۲۲ آذر ۱۳۹۹) با «میرویس ناب» معاون سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان، در کابل دیدار و رایزنی کرد کرد.

معاون وزیر امور خارجه با قدردانی از پذیرایی گرم و صمیمانه وزارت امور خارجه افغانستان در جریان سفر به کابل، حملات راکتی امروز که باعث شهات و زخمی شدن تعدادی از شهروندان افغانستان گردید، را محکوم کرد.

 عراقچی اظهار امیدواری کرد که سند جامع همکاری‌های بلند مدت میان دو کشور بزودی نهایی و آماده امضا شود.

طرفین در این دیدار درباره مذاکرات صلح میان جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان و نقش جمهوری اسلامی ایران در ایجاد اجماع منطقه‌ ای پیرامون وضعیت سیاسی و امنیتی افغانستان و گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و تجارتی میان دو کشور و موضوعات مرتبط دیگر، بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار میر ویس ناب با ابراز سپاس و امتنان از میزبانی دوامدار مهاجرین افغان در ایران و حمایت آن کشور از مذاکرات صلح افغانستان قدردانی نموده، افتتاح راه آهن خواف- هرات را با اشتراک غیرحضوری روسای جمهور افغانستان و ایران را به دولت ها  و مردمان دو کشور تبریک گفت و آن را یک گام مهم و اساسی در راستای تقویت و گسترش روابط میان کابل و تهران دانست.

در این دیدار طرفین همچنین در مورد مسایل مربوط به سند جامع همکاری ها نیز صحبت کردند.

عراقچی امروز همچنین  در دیدار با حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان درخصوص تامین امنیت و روند صلح افغانستان رایزنی و تبادل نظر کرد.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در این دیدار بر حمایت تهران از دولت و قانون اساسی افغانستان تأکید کرد.

پنجمین دور مذاکرات سند جامع همکاری های راهبردی ایران و افغانستان ۲۵ آبان امسال میان هیات‌های دو طرف به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان و میرویس ناب معاون وزیر امور خارجه افغانستان در تهران برگزار شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید