۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 55203715

فاطمه خویشند معروف به سحر تبر در حالی که برخی رسانه ها اعلام کردند سحر تبر به ده سال حبس محکوم شد اما وکیل وی اظهار کرد هنوز حکمی به وکلای این پرونده ابلاغ نشده است.

سحر تبر کیست؟ / عکس

‌به گزارش سلام نو به نقل از ایمنا، سحر تبر دختری است که به واسطه عکس‌ها و چهره‌ای نامتعارف در اینستاگرام معروف و بیش از یک سال پیش بازداشت شد.

سحر تبر کیست؟

سحر تبر یا فاطمه خویشوند، متولد ۲۶ خرداد سال ۱۳۸۰ است وی دارای مدرک سیکل است، پدر و مادرش از هم جدا شده‌اند و با مادرش زندگی می‌کرد. شهرت فاطمه خویشوند به خاطر عکس‌ها و فیلم‌های خاص و ترسناکی است که از خود در اینستاگرام منتشر می‌کرد و سحر تبر نامی است که او برای خود در اینستاگرام برگزید. سحر از به اصطلاح شاخ‌های اینستاگرام است که دلیل گریم‌های ترسناک دنبال کننده‌های زیادی پیدا کرده بود. تبر به دلیل عکس‌ها و گریم خاص به عروس مردگان نیز معروف بود.

دستگیری سحر تبر

سحر تبر در مهر ۱۳۹۸ بازداشت شد، رسانه‌ها در این باره نوشتند: فاطمه خ. مشهور به سحر تبر که بواسطه عمل‌های متعدد زیبایی و گریم‌های عجیب، اقدام به جذب فالوور در حساب اینستاگرام خود می‌کرد، پس از ارسال پیام‌های متعدد مردمی به سامانه دادسرای ارشاد و درخواست پیگیری، به دستور دادسرای ارشاد تهران بازداشت شد.

از جمله جرایم این چهره هنجارشکن، ترویج خشونت، تحصیل مال از طریق نامشروع، توهین به مقدسات، توهین به حجاب اسلامی، گسترش اباحه گری و تشویق جوانان به فساد است.

سحر تبر در گاردین

خبر بازداشت سحر تبر در گاردین نیز منتشر شد، این رسانه انگلیسی در بخشی از خبر خود نوشت: او که با ویرایش عکس‌های خود قصد داشت به آنجلینا جولی شباهت پیدا کند اکنون در بازداشت به سر می‌برد.

اعترافات سحر تبر در تلویزیون

بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دوم تلویزیون ایران در پاییز ۱۳۹۸ اعترافات سحر تبر را در قالب گزارشی با عنوان «صریح درباره فرهنگ» پخش کرد، او در این برنامه گفت همیشه آرزوی معروف شدن داشته و علاقه‌اش به شخصیت امیلی در انیمیشن عروس مردگان ساخته تیم برتون باعث شده که با عمل‌های جراحی، گریم‌های فراوان و فتوشاپ عکس‌ها، خودش را شبیه او کند و از این روش طرفداران بیشتری پیدا کند.

یکی از بخش‌های این برنامه به اظهارات روان‌پزشکی اختصاص داشت که عنوان کرد رفتارهای این شخص برآمده از اختلال‌های روانی است و باید قبل از رسیدن به این وضعیت بحرانی مورد توجه و درمان قرار می‌گرفت. سوابق درمانی فاطمه خویشوند نیز حکایت از وجود بیماری روانی در وی داشت.

پرونده سحر تبر

پرونده فاطمه خویشوند معروف به سحر تبر در سال ۱۳۹۸ برای رسیدگی به اتهاماتی همچون معاونت در افساد فی‌الارض به دادگاه انقلاب ارسال شد، سعید دهقان وکیل مدافع فاطمه خویشوند معروف به سحر تبر گفت: تاریخ تولد موکل من گویای این واقعیت است که اگرچه در تاریخ دستگیری بالای ١٨ سال داشته، اما از آنجا که بنیان پرونده تشکیل‌شده برای تعقیب به استناد اقداماتی است که در زمان وقوع‌شان وی هنوز به سن قانونی رشد نرسیده بود و در واقع کودک محسوب می‌شده، اساساً و بر فرض وقوع جرم و ضرورتِ تعقیب و تشکیل پرونده قضائی، این اقدام برای کودکان و نوجوانانی در این سن به طور مطلق در صلاحیت دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان است.

پیام درفشان دیگر وکیل فاطمه خویشوند نیز گفت: این پرونده در دادسرای ناحیه ۳۸ تهران موسوم به دادسرای امنیت اخلاقی تشکیل و توسط سرپرست دادسرا برای رسیدگی به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارجاع شده است؛ در کیفرخواست صادره از سوی دادسرای ارشاد، معاونت در افساد فی‌الارض، تشویق به فساد از طریق تشویق جوانان به اباحه‌گری، توهین به مقدسات از طریق توهین به حجاب و تحصیل مال نامشروع به فاطمه خویشوند تفهیم شده است.

مدتی بعد پیام درفشان گفت: قاضی این پرونده با تبدیل قرار بازداشت موکلم به قرار وثیقه موافقت نکرد.

ابتلای سحر تبر به کرونا

پیام درفشان، وکیل پرونده فاطمه خویشوند، معروف به «سحر تبر»، ۲۵ فروردین‌ماه از ابتلاء موکلش به بیماری کرونا خبر داد. مدتی نگذشت که این خبر از سوی رئیس زندان شهر ری تکذیب شد؛ رئیس زندان زنان شهر ری ابتلای فاطمه خویشوند (سحر تبر) به بیماری کرونا را تکذیب کرد.

حکم سحر تبر

در ۲۱ آذر ۱۳۹۹ خبری مبنی بر محکومیت ده ساله سحر تبر به زندان منتشر شد و فاطمه خویشند معروف به سحر تبر در گفتگویی گفت: «در دادگاه محاکمه شدم و قاضی من را به تحمل ده سال حبس محکوم کرده است. البته حکم صادر شده قابل اعتراض بود و من اعتراض کردم.»

وی در ادامه گفت: «چهار اتهام به من وارد شده بود که از دو اتهام تبرئه شدم. دلم نمی‌خواهد عناوین اتهامم حرفی بزنم، چون امیدوارم مورد عفو قرار بگیرم.»

اما سعید دهقان، یکی از وکلای سحر تبر اعلام کرد تا جمعه شب حکمی به وکلای این پرونده ابلاغ نشده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید