رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: به دنبال برگزاری ارزشیابی پایه‌های اول و دوم ابتدایی به صورت حضوری هستیم.

 چگونگی برگزاری امتحانات دانش‌آموزان ابتدایی در بحران کرونا

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره چگونگی برگزاری امتحانات نوبت اول در دوره ابتدایی بیان کرد: دستورالعمل ارزشیابی دانش آموزان مطابق با شرایط کرونا را ابلاغ کردیم و با توجه به اینکه آزمون‌های دوره ابتدایی به طور کیفی - توصیفی است از ابتدا تاکید داشتیم که روند آموزش و ارزشیابی به طور فرایندی پیش برود.

او ادامه داد: انجام تدریجی تکالیف و عملکرد دانش آموزان در این دوران مبنای ارزشیابی پایانی قرار خواهد گرفت که امیدواریم این استراتژی بازخوردهای مناسبی هم داشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم تا برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی ارزشیابی به طور حضوری و با ایجاد با گروه‌های کوچک ۴-۵ نفره داشته باشیم.

حکیم‌زاده افزود: در این روش در نظر داریم دانش‌آموزان به طور گروه‌های ٣ تا ۴ نفره در مدرسه حضور پیدا کرده و معلم درباره بخش‌های مختلف دروس از دانش آموزان ارزشیابی لازم را به عمل آورد.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا شرایط کرونا و آموزش مجازی تاثیری بر تکرار پایه دانش‌آموزان در سال تحصیلی گذشته یا تضعیف عملکرد آن‌ها داشته است یا خیر، بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته همانند سال‌های قبل‌تر تعدادی از دانش‌آموزان با تکرار پایه یا نمره توصیفی نیاز به تلاش مواجه شدند، اما این روند افزایش قابل ملاحظه‌ای نداشت و در ارزیابی‌ها جهش نشان نمی‌دهد. 

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید