کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی، از پایداری و سکون نسبی هوا از امروز تا روز دوشنبه خبر داد و گفت: غلظت آلاینده‌های جوی در کلان‌شهرها افزایش می یابد.

پیش‌بینی آب و هوا شنبه ۲۲ آذر/ زمان ورود سامانه بارشی جدید به کشور

به گزارش سلام نو به نقل از میزان، یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: از امروز تا دوشنبه با توجه به اینکه با جوی پایدار و سکون نسبی هوا روبه‌رو هستیم، بر میزان غلظت آلاینده‌های جوی در کلان‌شهرها و شهرهای صنعتی به ویژه تهران، کرج، اراک و اصفهان افزوده می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه امروز بارش برف و مه‌آلودگی در خراسان رضوی و مناطقی از خراسان شمالی رخ می‌دهد، ادامه داد: امروز برای استان گیلان بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا هم در بیشتر نقاط کشور با جوی آرام مواجه هستیم، اظهار کرد: دوشنبه در بخش‌هایی از آذربایجان‌های شرقی و غربی بارش برف رخ می‌دهد.

رفیعی ضمن اشاره به اینکه روز سه‌شنبه سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب وارد کشور می‌شود که سبب بارش باران در مناطق غرب، شمال غرب و شمال کشور می‌شود، افزود: این سامانه بارشی چهارشنبه نیمه غربی کشور را در بر می‌گیرد و موجب بارش در مناطق جنوب غرب و جنوب به شکل رگبار و رعدوبرق و گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی می‌گردد.

وی با بیان اینکه از امروز تا دوشنبه ماندگاری هوای سرد را همچنان در شمال شرق کشور داریم، توضیح داد: در سایر مناطق کشور نیز روند کند افزایش دما رخ می‌دهد، اما از روز سه‌شنبه  شمال شرق کشور با افزایش دما مواجه است.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه امروز غرب دریای خزر و روز دوشنبه دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود، بیان کرد: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری است و غبار محلی را دارد؛ حداکثر دمای پایتخت امروز به ۹ درجه بالای صفر می‌رسد و حداقل دمای فردا صبح آن صفر درجه پیش‌بینی می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید