محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت قرص مکمل تقویت حافظه شدند که اثربخشی بالایی دارد.

ساخت دارویی با اثربخشی بالا برای تقویت حافظه

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، جلال زرین قلم مقدم، مدیرعامل شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی گفت: در این شرکت موفق به کسب دانش فنی و ساخت قرص مکمل تقویت حافظه شدیم که اثربخشی آن در بهبود عملکرد مغزی و سیستم عصبی از داروهای اعصاب بیشتر است.

وی گفت: در نظر داریم ۳۰ درصد از نیاز بازار را به منظور تقویت عملکرد شناختی و بهبود حافظه افراد تامین کنیم.

وی افزود: دی پپتیدها یک محافظ نورونی و متعلق به خانواده «راستام» هستند که داروی اعصاب از آن در روسیه به تولید رسیده بود که در حال حاضر نیز در کشورهای اروپایی و آمریکایی در دسترس است.

زرین قلم گفت: ویژگی‏ کلیدی پپتیدها، دسترسی آسان به سیستم عصبی مرکزی است بر این اساس قرص مکملی که ساختیم به بهبود حافظه و یادگیری، ارتقاء فعالیت شناختی مغز و بهبود استدلال، بهبود خلق و خوی (اضطراب، افسردگی و عصبانیت)، بهبود آلزایمر و افزایش و تقویت قدرت تفکر و یادگیری کمک می کند.

به گفته وی،  این پپتید خوراکی به راحتی از سد خونی مغزی عبور کرده و اثرات آن در عرض چند دقیقه بروز می‌کند.

وی در خصوص فارماکولوژی و مکانیسم اثر این دارو گفت: مصرف این مکمل از طریق افزایش فاکتور رشد عصبی (NGF) و فاکتور نوتروپیک مغزی (BDNF) می‌تواند باعث بهبود رشد و مقاومت نورونی و سیناپس‌ها شود و از تخریب نورونی هیپوکامپ جلوگیری کند. بر همین اساس این مکمل به عنوان پپتید موثر در بهبود علائم بیماری آلزایمر و سایر بیماری های نورودژنراتیو مورد استفاده نیز قرار می‌گیرد. 

مدیرعامل شرکت خاطرنشان کرد: برای سنتز ماده اولیه دی پپتیدی ان- فنیل استیل- ال- پرولی گلایسین اتیل استر در مقیاس آزمایشگاهی از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات نمونه‌سازی از صندق نوآوری و شکوفایی دریافت کردیم.

زرین قلم در مورد مزیت رقابتی این محصول نسبت به نمونه‌های خارجی گفت: قیمت این محصول که هنوز به بازار عرضه نشده در مقایسه با نمونه های خارجی ۷۰درصد کمتر است.

وی در مورد ظرفیت تولید این محصول نیز گفت: در نظر داریم سالانه ۱۴ میلیون قرص تولید کنیم که این میزان ۳۰ درصد از نیاز بازار به این محصول را تامین می‌کند.

وی گفت: نوتروپیک‏ها داروهای تقویت کننده هوش هستند که می‌تواند برای بهبود عملکرد ذهنی در افراد سالم مصرف شوند. آنها در جامعه بسیار رقابتی امروز محبوبیت پیدا کرده و اغلب برای تقویت حافظه، تمرکز، خلاقیت، هوش و انگیزه استفاده می‌شوند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید