آخوندی پیشتر در توصیف ایده ایران گفته بود: ایده ایران، ایده‌ای است که می تواند موجب حفظ همبستگی ملی، تشکیل سرمایه، امید و استقرار نظم اجتماعی و تعلق‌مان به ایران با توجه به ساختار متنوع قومی‌مان شود.

واکنش عباس آخوندی به شعرخوانی اردوغان علیه تمامیت ارضی ایران

عباس آخوندی در توئیتی ضمن محکوم کردن اردوغان و سیاست توسعه طلبانه ترکیه از کسانی که تخم تفرقه و نفاق را در کشور می‌پاشند نیز انتقاد کرد.

عباس آخوندی در توئیتی نوشت: ‌این نشان از هم راستایی سیاست‌های توسعه‌طلبی منطقه‌ای ‎ترکیه، همراهی ‎جمهوری آذربایجان و راهبری و طراحی ‎اسرائیل دارد.آذربایجان همواره نه تنها حافظ سرزمین  ‎ایران که از بانیان و ارکان اصلی ‎تمدن ایران بوده‌ و هست. اقدام ‎اردوغان محکوم، ولی خودبه‌خواب‌زدگان در ایران چه می‌گویند؟

تمدن ایران پدیده ای تاریخی است

او همچنین با اشاره به تنوع فرهنگی و قومی ایران با تکیه بر حقوق شهروندی همه اقوام ایرانی نوشت: ‌‎تمدن ایران پدیده‌ای تاریخی است که توسط تمام ملت‌ها و اقوام این حوزه‌ی تمدنی خلق شده و منظور من از ‎ایده‌ی ایران ‎یکپارچگی ملی و ‎یکپارچگی ارضی ایران بر مبنای اصالت ‎حقوق شهروندی تمام ایرانیان و استحکام روابط ملت‌های درون این تمدن در برابر راهبرد تفرفه‌افکنانه ‎اسرائیل است.

توصیف ایده ایران

وی پیشتر در توصیف ایده ایران گفته بود:ایده ایران، ایده‌ای است که می تواند موجب حفظ همبستگی ملی، تشکیل سرمایه، امید و استقرار نظم اجتماعی و تعلق‌مان به ایران با توجه به ساختار متنوع قومی‌مان شود.

اردوغان در باکو بیتی از شعر مشهور "آراز آراز" خطاب به رود ارس در مرز ایران و جمهوری آذربایجان را خواند. این شعر در زمانی که سروده شده از جدا شدن بخش هایی از آذربایجان از سرزمین مادری ایران و جدا افتادن مردم دو طرف رود ارس شکایت می کند. ولی، در بستری که این شعر خوانده شده و همزمانی این اقدام رییس جمهور ترکیه با فروپاشی فرقه دموکرات آذربایجان در ۲۱ آذرماه، فرضیه اتفاقی بودن اقدام اردوغان را از میان می‌برد.
از این نظر است که خواندن این شعر توسط اردوغان محکوم است چون تمنای جدایی بیشتر دارد و مغایر با حسن همجواری و به نوعی مداخله جویانه است.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید