منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا معتقد است با مشورت و همفکری بیشتر با همه ارکان نظام حتما طرحی به تصویب می‌رسید که در راستای اهداف کشور قرار گیرد و کارایی به مراتب بیشتری داشته باشد.

بعضی از رفتارهای مجلس در تضاد آشکار با منافع ملی قرار دارد/نمایندگان برای تصویب مصوبه اخیر عجله کردند

به گزارش سلام نو به نقل از اعتمادآنلاین، منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا، اظهار داشت: نمایندگان مجلس یازدهم در طول شش ماهی که از شروع به کار پارلمان در دوره یازدهم می‌گذرد، بعضا از خود رفتارهایی نشان داده‌اند که با منافع ملی در تضادی آشکار قرار دارد. به عنوان مثال در همین قانونی که درباره واکنش ایران به تحریم‌ها تصویب کردند، بهتر بود پیش از هر تصمیم‌گیری‌ سعی‌ بر ایجاد وفاق ملی درباره این موضوع داشته باشند تا حرف و حدیث‌های این چند روز پیش نمی‌آمد. کمترین توقع از مجلس این بود که مساله را به اطلاع سران قوا می‌رساندند تا بین قوا هماهنگی مناسب و لازم به وجود می‌آمد.

نماینده ادوار مجلس در ادامه سخنانش گفت: متاسفانه دوستان ما در مجلس شورای اسامی برای تصویب این موضوع عجله و آنچه خودشان صحیح می‌دانستند را تبدیل به قانون کردند. در حالی که با مشورت و همفکری بیشتر با همه ارکان نظام حتما طرحی به تصویب می‌رسید که در راستای اهداف کشور قرار گیرد و کارایی به مراتب بیشتری داشته باشد.

او همچنین تصریح کرد: به هر حال در شرایط فعلی تنها چاره دولت اجرایی کردن قانونی است که آشکارا ضعف‌هایی دارد و این ضعف‌ها می‌تواند در برنامه‌های هسته‌ای ایجاد مانع کند. این در حالی است که اگر نمایندگان مجلس‌ تدبیر بیشتری به خرج می‌دادند و نقطه‌نظرات کل دستگاه‌های مرتبط را در این قانون لحاظ می‌کردند، قطع به یقین می‌شد دستاورد بیشتری را برای کشور حاصل کرد. به هر حال کار از کار گذشته و دولت باید همه تلاش‌ خود را به کار گیرد تا شرایط را به نفع نظام و کشور و البته برای آرامش مردم به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند.

وی توضیح داد: این قانون و همچنین اختلاف‌هایی که پیرامون آن به وجود آمده، فرصت سوءاستفاده را برای طرف‌های دیگر مذاکره به وجود می‌آورد و آنها می‌توانند به قول معروف از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. آن هم در شرایطی که ما در مساله هسته‌ای از دنیا طلبکاریم و دست بالا را داریم. منصور حقیقت‌پور در پایان گفت‌:‌ عجله مجلس برای تصویب قانونی درباره مساله هسته‌ای بی‌تدبیری محض بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید