ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارات اخیر اردوغان خواستار پاسخ قاطع دستگاه دیپلماسی به این گستاخی‌ها شد.

نماینده مجلس خواستار پاسخ قاطع دستگاه دیپلماسی به ترکیه شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، ابراهیم رضایی در مطلبی در صفحه توییتر خود در واکنش به سخنرانی رییس جمهور ترکیه در جشن پیروزی قره باغ در باکو و بازخوانی سرود محلی آراز آراز مرتبط با رود ارس به عنوان یکی از نمادهای “پان ترکیست ها” خطاب به وزیر خارجه نوشت:

«آقای ظریف خودمان را گول نزنیم، ⁧‫اردوغان‬⁩ خوب می‌داند که چه شعری می‌خواند. سال‌هاست صدامک ‌های نوظهور منطقه به اسم نو عثمانی ‌گری، چشم طمع به خاک همسایگانشان دوخته‌اند. دستگاه دیپلماسی باید پاسخی قاطع به این گستاخی‌ها دهد.»

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در جشن پیروزی جنگ قره‌باغ در باکو، شعری در رابطه با "رود ارس" خواند که در آن شعر مردم خطه آذربایجان ایران خطاب قرار می گیرند. این شعر که به زبان ترکی است یکی از نمادهای جدایی طلبی پان ترکیست‌ها است.

این اظهارات مداخله جویانه با واکنش شدید مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله محمد جواد ظریف روبرو شد و در ادامه ایران در اعتراض به سخنان اردوغان، سفیر ترکیه در تهران را به وزارت خارجه احضار کرد و اعتراض خود به این سخنان را  به صورت رسمی به دولت ترکیه ابلاغ کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید