مایک پمپئو نوشت اقداماتی که به تصویب مجلس ایران رسیده است، اگر اجرا شود غنی‌سازی اورانیوم در ایران را به سطح خطرناک ۲۰ درصد خواهند رساند.

پمپئو طرح راهبردی مجلس برای رفع تحریم‌ها را خطرناک خواند

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی که نشان از به هم ریختن محاسبات غربی‌ها پس از تصویب طرح راهبردی مجلس شورای اسلامی برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران دارد، مدعی شد که پیامدهای این طرح برای جامعه جهانی خطرناک است.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا مدعی شد طرح راهبردی مجلس شورای اسلامی ایران برای رفع تحریم‌ها که بر اساس آن ایران در صورت کوتاهی تداوم اجرای تحریم‌های آمریکا علیه ایران توسط طرف‌های اروپایی برجام اقدام به توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی خواهد کرد، عواقب خطرناکی برای جامعه جهانی خواهد داشت.

مایک پامپئو جمعه شب به وقت تهران در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «جامعه بین‌المللی نباید به تخلفات ایران از قواعد بازی پاداش بدهد. اقداماتی که به تصویب مجلس ایران رسیده است، اگر اجرا شود غنی‌سازی اورانیوم در ایران را به سطح خطرناک ۲۰ درصد خواهند رساند که هیچ توجیه معتبری برای اهداف صلح‌آمیز ندارد.»

مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه ۱۱ آذرماه در واکنش به ترور ناجوانمردانه شهید دکتر محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای برجسته ایرانی و سکوت کشورهای غربی در قبال این اقدام تروریستی، کلیات طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» که از چند ماه قبل تحت بررسی و تدوین بود را به تصویب رساند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید