بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس همراه با ولیعهد ابوظبی طی یک بیانیه‌ مشترک حمایت خود را از عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

حمایت نخست‌وزیر انگلیس و ولیعهد ابوظبی از عادی‌سازی روابط اعراب و اسراییل

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در دیدار با «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی در لندن، از عادی‌سازی روابط کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی دولت انگلیس، جانسون و بن‌زاید در این دیدار بر لزوم تقویت روابط  و همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های تجارت و سرمایه‌گذاری، تحقیقات و توسعه، تغییرات اقلیمی و بهبود وضعیت اقتصادی دو کشور تأکید کردند و اهمیت همکاری در مبارزه علیه ویروس کرونا را نیز به طور ویژه به بحث گذاشتند.

جانسون و بن زاید در بیانیه‌ای بر تعهد خود نسبت به «تقویت نهادهای چندجانبه‌گرا و نظام‌های بین‌المللی قانون محور به منظور افزایش امنیت، ثبات و رفاه» تأکید کردند.

آن‌ها همچنین در این بیانیه مدعی شدند «توافق ابراهیم که میان امارات متحده عربی و اسرائیل امضا شده دارای اهمیت تاریخی است» و همچنین «بر اهمیت پیدا کردن راه حلی مسالمت‌آمیز برای درگیری‌های کنونی منطقه تأکید کردند.

در این بیانیه آمده است:‌ «در این دیدار، بر اهمیت ارزش‌های مشترک از جمله خویشتن‌داری، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و احترام به تمام فرهنگ‌ها و ادیان، تأکید شد».

آمریکا، رژیم صهیونیستی و سودان ماه گذشته، در بیانیه‌ای مشترک دستیابی خارطوم و تل‌آویو به توافق عادی‌سازی روابط بین این دو طرف را اعلام کردند. این توافق پس از آن صورت گرفت که ترامپ اعلام کرد که از این کشور بحران زده آفریقایی ۳۳۵ میلیون دلار بابت غرامت ادعایی به قربانیان و خانواده‌های تروریسم دریافت کرده است.

پیش از آن بحرین و امارات با تلاش‌های دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و داماد او توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کردند.

روز گذشته (پنجشنبه) نیز ترامپ در پیامی توییتری نوشت: «امروز یک گشایش تاریخی دیگر اتفاق افتاد. دو دوست بزرگ ما، اسرائیل و پادشاهی مغرب بر سر برقراری روابط کامل دیپلماتیک توافق کرده‌اند- این پیشرفتی بزرگ در راستای صلح در خاورمیانه است».

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید