یک نماینده مجلس دهم با اشاره به شرایط کشور گفت: ما فراکسیون امید بودیم، ما که به این مرحله رسیده‌ایم بقیه مردم در چه شرایطی هستند؟!

 ما که فراکسیون امید بودیم ناامید هستیم، مردم در چه شرایطی هستند؟/ با یک رفراندوم می‌توان خواسته مردم را نشان داد

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، سهیلا جلودارزاده، نماینده مجلس دهم و چهره سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با فردی که بتواند در انتخابات ۱۴۰۰ مردم را برای حضور در انتخابات اقناع کند، گفت: در شرایط فعلی با این حجم عظیم مصیبت هایی که به دلیل ناکارآمدی و منفعت پرستی برای ملت بوجود آمده است، برای نجات کشور و ملت به طور طبیعی باید انسانی مسئولیت بپذیرد که به قدرت الهی متکی است و در چنین شرایطی خود را فدا کند.

او افزود: من فکر می کنم به سختی بتوان کسی را پیدا کرد تا با این شرایط دوام بیاورد. با هر رییس جمهوری ابتدا خوش استقبال و بعد بد رفتار بودیم. در نتیجه یک رییس جمهور به تنهایی نمی تواند کار کند و باید حزبی قوی پشت سر او باشد. ولی امروز احزاب رسمی و قانونی ما به دلیل نبود، شرایط سیاسی و وضعیت نابسامان مالی، قدرتمند نیستند. به اصطلاح باید بگویم روسای جمهور در ایران خوش استقبال و بد بدرقه هستند.

جلودارزاده تصریح کرد: امروز برخی از نهادهای حکومتی کار احزاب را انجام می دهند و از کار خود باز می مانند. باید نگاه کنیم و ببینیم کسانی که تصمیم گیرنده و تصمیم ساز هستند چگونه کشور را اداره می کنند؟ آیا می خواهند کشور را به پشتوانه قدرت نظامی اداره کنند، یا اینکه احزاب را وارد استاندارهای سیاسی می کنند، در هر صورت باید رجل سیاسی قدرتمند وارد سیاست و حکومت شوند و قدرت را در دست بگیرند.

او یاداور شد: شاید گفته شود من مردم را ناامید می کنم ولی ما فراکسیون امید بودیم، ما که به این مرحله رسیده ایم بقیه مردم در چه شرایطی هستند؟!


نماینده اصلاح طلب مجلس دهم با بیان اینکه اگر تائید صلاحیت ها به روال سابق باشد، وضعیت بدتر می شود، افزود: شاید بتوان حکومت اقلیتی را برای همه کشور ایجاد کرد ولی نتیجه نمی دهد. امروز خوب حکومت کردن آن هم از طرف کسانی که پشتوانه آنها اسلام است باید به این شکل باشد که ادیان و هر کسی به حاکمیت پناه بیاورد، این در قانون اساسی ما وجود دارد البته دشمنان و دشمنی ها را نادیده نمی گیریم ولی راه ما جنگ آوری و مقابله نیست. شاید از ابتدا استراتژی ما غلط بوده که خواسته ایم موازنه مثبت داشته باشیم. ما به اندازه کافی صداقت، مظلومیت و حرف مستند برای دنیا داشته و داریم ولی برخی از افراد موثر باعث می شوند، راه تغییر داده شود.

او اضافه کرد: همه افکار عمومی دنیا منفی نیستند و در برهه هایی دیده شده است که افکار عمومی دنیا به نفع ما رای داده اند. نباید اجازه داد آنها بر علیه ما باشند. امام حسین هم مظلوم بود و تا آخرین لحظه ایستاد و این مظلومیت در تاریخ برگ برنده است ولی ما وارد خط بدی شده ایم.

جلودارزاده تصریح کرد: برخی از دوستانمان فکر کردند، مثل جنگ های دیگری که موفق شدیم در اینجا هم باید با این شیوه پیش برویم و موفق بشویم، ولی می بینیم هجمه ای جهانی بر علیه ما ایجاد شده و همین برای آنها، سود دارد چون اقتصاد خود را با فروش اسلحه قوی می کنند و ما را با جمعیت مظلوم کثیری در یک کنج قرار داده اند. باید شرایط را بسنجیم و بر آن اساس، تصمیم بگیریم. ملت ما نشان دادند که برای حفظ تمامیت ارضی و رعایت جوانمردی در این شرایط ایستاده اند ولی این روش نتیجه ای به ما نمی دهد تا کی باید شاهد اخبار نگران کننده باشیم؟

جلودار زاده با بیان اینکه برگزاری رفراندوم برای تشخیص خواست مردم در ارتباط مسالمت آمیز کشور با دنیا کمک کننده است، گفت: من با رفراندوم موافقم چون مردم همواره نشان داده اند که تابع اکثریت هستند. مردم با رفراندوم تصمیم خود را می گیرند و دیگر شاهد اعتراضات نخواهیم بود، می توان با یک رفراندوم این حجم نارضایتی ها را که شبانه روز منتشر می شوند، تعیین تکلیف کرد و خواسته مردم را نشان داد.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید