پاستا عدس و نخود با سس ماست ایسلندی مقادیر کافی از فیبر و پروتئین و کربوهیدرات را برای شما فراهم می‌کند و شما را سیر نگه می‌دارد.

پاستا عدس و نخود با سس سیر ایسلندی + طرز تهیه

حداقل یک یا دوبار در هفته می‌توانیم این فرصت را به خودمان بدهیم که از غذاهای گیاهی لذت ببریم و رژیم غذایی سالم‌تری داشته باشیم.

بسیاری از افراد تنها مخالفتی که با غذاهای گیاهی دارند، این است که سیر نمی‌شوند یا اگر هم سیر شوند، در طول روز گرسنگی به سراغ آن‌ها می‌آید. چاره حل مسئله این است که مطمئن شوید غذایی که درست می‌کنید، مقدار زیادی فیبر، پروتئین، کلسیم و همچنین مقدار کافی چربی‌های مفید را داشته باشد که شما را در طول روز سیر نگه دارد.

پاستا عدس و نخود با سس ماست ایسلندی به خاطر داشتن حبوبات و پاستا و ماست ایسلندی مقادیر کافی از فیبر و پروتئین و کربوهیدرات را برای شما فراهم می‌کند و شما را سیر نگه می‌دارد. با طرز تهیه این پاستای خوشمزه همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پاستا عدس و نخود

پاستا ۳۵۰ گرم
روغن زیتون سه قاشق غذاخوری
پیاز بزرگ، ریز خرد شده یک عدد
نخود پخته شده ۳۵۰ گرم
عدس پخته شده یک فنجان
سیر رنده شده چهار حبه
ماست ایسلندی  یک‌ونیم فنجان
شیر غنی شده یک‌چهارم فنجان
نصف یک عدد لیمو ترش
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم
برگ نعناع خرد شده به مقدار لازم
فلفل قرمز برای سرو

طرز تهیه پاستا عدس و نخود

داخل یک قابلمه بزرگ مقداری آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. پاستا را طبق دستورالعمل روی بسته بندی داخل آب جوش بریزید و مقداری نمک اضافه کنید و بپزید. یک چهارم فنجان از آب داخل قابلمه را نگهدارید سپس پاستا را آبکش کنید.

داخل یک تابه بزرگ دو قاشق غذاخوری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود. پیاز خرد شده را اضافه دهید و حدود ۱۰ دقیقه پیاز را تفت دهید تا طلایی‌رنگ شود. در حالی که مواد را مرتب هم می‌زنید نخود و عدس را اضافه کنید. حدود دو تا سه دقیقه مواد را هم بزنید و مخلوط نخود و عدس را داخل یک کاسه بریزید.

داخل همان تابه سیر رنده شده را با باقی روغن تفت دهید.

یک کاسه بزرگ بردارید. ماست ایسلندی، سیر تفت داده شده، شیر، لیمو ترش و نمک و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید.

آب پاستا را به مخلوط ماست اضافه کنید و هم بزنید.

پاستا را روی سس بریزید. سپس مخلوط عدس و نخود و پیاز را به آن اضافه کنید و مقداری فلفل قرمز روی سالاد بپاشید و آن را با مقداری سبزی مثل برگ نعناع یا جعفری و ریحان تزیین کنید.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید