بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از تلاش این رژیم جهت برقراری روابط کامل دیپلماتیک با مراکش در اسرع زمان خبر داد.

ابراز خوشحالی نتانیاهو و گانتس از توافق با مراکش

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از توافق تاریخی با مراکش استقبال و از محمد ششم، پادشاه مراکش به دلیل تصمیمی که وی آن را "جسورانه و تاریخی‌" خواند، قدردانی کرد.

وی همچنین از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل تلاش‌هایش برای تحقق "صلح" قدردانی کرد.

نتانیاهو گفت: اسرائیل برای برقراری کامل روابط دیپلماتیک با مراکش در سریع‌ترین زمان ممکن تلاش می‌کند. با مراکش برای انجام پروازهای هوایی مستقیم و تبادل هیئت‌های دیپلماتیک برنامه‌ریزی می‌کنیم.

در همین راستا، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر تناوبی این رژیم از توافق عادی‌سازی روابط با مراکش استقبال کرد.

گانتس گفت: این فرصتی برای تحکیم روابط میان مردم اسرائیل و مراکش است. این توافق گام چشمگیری است که در خدمت منافع دفاعی و اقتصادی دو طرف است. ما از دولت آمریکا به خاطر تلاشش برای حفظ قدرت اسرائیل و "ثبات منطقه" قدردانی می‌کنیم.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، نتانیاهو، گانتس و گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی را در جریان مذاکرات درباره عادی‌سازی روابط با مراکش نگذاشته بود.

سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی این اطلاعات را تأیید کرد و گفت، اشکنازی و گانتس اطلاعات درباره این تماس‌ها را چند هفته پیش از طریق کاخ سفید دریافت کردند و امروز قبل از اینکه ترامپ از توافق خبر بدهد، در جریان توافق نهایی قرار گرفتند.
 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید