ولی اسماعیلی، عضو فراکسیون کارگری مجلس گفت: ما به دنبال افزایش حقوق کارگران در سال آینده طی دو مرحله هستیم.

زیر بار افزایش کمتر از ۴۰ درصدی حقوق کارگران نمی رویم

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، عضو فراکسیون کارگری مجلس گفت: مجلس زیر بار نمی‌رود که حقوق کارگران در سال آینده کمتر از ۴۰ درصد افزایش یابد.
ولی اسماعیلی درباره ضرورت انطباق حقوق و دستمزد کارگران با نرخ تورم کشور، اظهار داشت: با توجه به اینکه نرخ تورم در طول سال متغیر است، لازم است که در میزان حقوق و دستمزد کارگران تجدید نظر شود.​
وی بیان کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی چندی پیش جلسه‌ای را با مسئولان وزارت کار برای بررسی وضعیت حقوق و دستمزد کارگران برگزار کرد و پیشنهاداتی در این زمینه مطرح شد.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه ما شاهد تغییر مداوم نرخ تورم هستیم، پیشنهاد بنده آن است که جلسات شورای عالی حقوق و دستمزد در سال دو بار برای تعیین میزان افزایش حقوق و دستمزد کارگران برگزار شود.
اسماعیلی افزود: همواره رویه به این صورت است که حقوق و دستمزد کارگران فقط در ابتدای سال چند درصد افزایش می‌یابد اما در مقابل، میزان تورم در اواسط سال بسیار رشد می‌کند و چون تغییری در میزان حقوق و دریافتی کارگران اعمال نمی‌شود، در نتیجه آنان نمی‌توانند زندگی عادی خود را بگذراند.
عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد بنده آن است که میزان حقوق و دستمزد کارگران در ابتدای سال افزایش یابد و در اواسط سال هم مجدداً تورم کشور مورد بررسی قرار گیرد و متناسب با تورم، حقوق و مزایای کارگران در ۶ ماهه دوم سال هم افزایش یابد.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر شاهدیم که قیمت کالاها به ویژه کالاهای اساسی لحظه‌به‌لحظه افزایش می‌یابد و در این شرایط سفره کارگران هر روز کوچک‌تر می‌شود و باید دریافتی آنان متناسب با تورم موجود باشد.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ضرورت دارد که جلسات شورای عالی حقوق و دستمزد حداقل هر ۶ ماه یک بار برای تعیین میزان افزایش حقوق و دستمزد کارگران تشکیل شود.
وی تأکید کرد: درخواست ما افزایش حقوق کارگران به میزان نرخ تورم و مطابق با قانون کار است، اما دولت به این قانون عمل نکرده است و ما به دنبال آن هستیم که افزایش حقوق کارگران در سال آینده طی دو مرحله انجام شود.
اسماعیلی اظهار داشت: حقوق کارگران امسال باید ۴۰ درصد افزایش پیدا کند و مجلس شورای اسلامی قطعاً زیر بار نمی‌رود که میزان افزایش حقوق کارگران برای سال آینده کمتر از ۴۰ درصد باشد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید