رئیس‌جمهور مکزیک قصد دارد هفته آینده و پس از تایید قطعی پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا، پیروزی او را در انتخابات این کشور تبریک بگوید.

رئیس‌جمهور مکزیک پیروزی بایدن را به او تبریک خواهد گفت

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، "آندرس مانوئل لوپز اوبرادور" در بین تعدادی از رهبران جهان- از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و ژایر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل- است که هنوز پیروزی جو بایدن در مقابل دونالد ترامپ را به رسمیت نشناخته‌اند.

منابع دولتی گفتند، لوپز اوبرادور قصد دارد تبریک خود را یک روز بعد از اینکه کالج انتخاباتی آمریکا در ۱۴ دسامبر (۲۴ آذر) رأی تأیید انتخابات را صادر می‌کند، به بایدن ارسال کند.

رأی کالج انتخاباتی در طول تاریخ یک تشریفات بوده است. این رأی، امسال بعد از آنکه ترامپ و وکلایش با ادعاهای بی‌اساس تقلب انتخاباتی به دنبال معکوس کردن پیروزی جو بایدن بودند، اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

قضات این ادعاها را بارها و بارها به خاطر عدم وجود شواهد، رد کرده‌اند.

"روبرتو ولاسکو"، دیپلمات ارشد مکزیکی مسئول در امور آمریکای شمالی، هفته گذشته به واشنگتن رفت و طبق گفته دو منبع آگاه از سفر او، نشست‌هایی را با هدف نفوذ در همراهان دموکرات‌ بایدن برگزار کرد.

به گفته یکی از این دو منبع، ولاسکو نشست‌های رسمی با مقامات انتقالی بایدن برگزار نکرد. یک دستیار کنگره‌ دموکرات اظهار کرد که بایدن با ولاسکو دیدار داشته است.

به گفته منبع فوق، مهاجرت، تجارت و محیط‌ زیست از جمله مسائل مهم دوجانبه هستند که مکزیک سعی دارد مشارکت دولت دموکراتیک آمریکا را در آن‌ها به دست بیاورد.

دفتر لوپز اوبرادور و وزارت خارجه مکزیک به درخواست‌ها برای اظهارنظر در مورد برنامه‌ها یا دیدار ولاسکو واکنش فوری نشان ندادند.

ولاسکو در ستون روزنامه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد با اشاره به دیدار خود در واشنگتن، نوشت که با مشاوران کمیته‌های روابط خارجی سنا و  مجلس نمایندگان دیدار داشته است. وی اشاره‌ای به انتقال دولت یا بایدن نکرد.

مقامات مکزیک می‌گویند لوپز اوبرادور در بحبوحه ادعاهای ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات، از به رسمیت شناختن بایدن عقب‌نشینی کرده تا از تحریک رئیس جمهور در حال خروج، ممانعت به عمل آورد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید