احمد علی تابان خواه، رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان زابل گفت: فروش قسطی نان در این شهرستان صحت ندارد و نانوایی ها به هیچ عنوان دفتر حساب ندارند.

برای سیستان و بلوچستان حاشیه نسازید/ فروش قسطی نان صحت ندارد

به گزارش سلام نو به نقل از برنا ، استان سیستان و بلوچستان استانی است با سرمایه ها و فرصت های سرمایه گذاری فراوان و دارای مردمانی نجیب که همیشه دربرابر سختی ها سکوت کرده اند.  

مدتی است در رسانه ها و فضای مجازی شوی تبلیغاتی از فقر و محرومیت این استان به نمایش گذاشته شده است مانند خبر " فروش قسطی نان در استان " و انتشار کلیپ مادری که فرزند خود را جهت تهیه آب به درون قنات می فرستد و ...

شاید یک خبرنگار از سر دلسوزی و اینکه بخواهد محرومیت مردم این منطقه را بیان کند و از آن طریق مسئولان را تحت فشار قرار دهد این کار را انجام داده باشد اما باید بدانیم که با این کارها فقر در این استان عادی سازی می‌شود و انسانیت قربانی این نمایش‌های مضحک خواهد شد.

اما چرا دائم از فقر و محرومیت در استان سیستان و بلوچستان سخن به میان می آید و برخی این فقر را با چنین موضوعاتی به زبان می آورند؟ آیا برخی تلاش دارند این مردم غیور و نجیب کشورمان را علیه دولت تحریک کنند؟

تکذیب فروش نان قسطی در استان

رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان زابل گفت : در پی انتشار مطلب نادرست برخی از رسانه ها در خصوص فروش قسطی نان در زابل باید گفت که این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و قویاً تکذیب می شود .

احمد علی تابان خواه  اظهار داشت : در زابل نانوایی ها به هیچ عنوان دفتر حساب ندارند و همواره مردم این منطقه برای تهیه نان با هزینه شخصی اقدام می کنند هرچند که در وضعیت مالی مناسبی هم قرار نداشته باشند .

حتی بسیاری از خانواده های سیستانی نیازی به نانوایی هم ندارند و خود در روستاها برای تهیه نان اقدام می کنند ، لذا مطلبی با این عنوان که نان به صورت قسطی به فروش می رسد صحت نداشته و دروغ بزرگ برخی از رسانه ها است .

جهت تکمیل این مطلب از چندین نانوایی و شهروندان شهرستان قصرقند نیز در مورد فروش نان قسطی سوال کردیم که همه آنها در جواب گفتند چنین موضوعی در قصرقند وجود ندارد و شهروندان نان خود را بصورت نقدی تهیه می کنند.

پوشش نان مهربانی در  نانوایی های سیستان

مردم استان سیستان و بلوچستان بسیار نجیب هستند و با تمام فقر و نداری همیشه به فکر همشهری و همسایه خود هستند .

حسین بنیادی مجری طرح نان با عطر مهربانی اظهار داشت : برخی مردم حتی به نان شب‌شان هم محتاج‌اند. ما سعی کردیم با مشارکت مردم و نانوایی ها نان این خانواده ها را تامین کنیم .  من این طرح را با یک نانوایی شروع کردم و حالا ۹۰ نانوایی در طرح ما در حال مشارکت است.

اما طرح مهربانی دقیقاً چیست؟ بنیادی درباره این طرح می گوید: «یک بنر ساده‌ای طراحی کردم که برای هر نانوایی دو بنر در نظر گرفتیم. کارت هم درست کردیم. در هر کارت نوشته‌ شده است: «نان با طرح مهربانی، با دست‌های مهربان شما.» هر همشهری که بخواهد می‌تواند بعد از خرید نان خود، یک یا دو عدد از این کارت‌ها بخرد و در جعبه بگذارد.» البته به‌جز این، طرح دیگری هم وجود دارد: «شکل دیگری از این طرح هم وجود دارد. افرادی هم شناسایی شده‌اند که نمی‌توانند نان بخرند. ما این افراد را با تعریف خودمان یعنی، افرادی که نیازمند هستند ولی آبرومندند و دست نیاز رو به سوی کسی دراز نکرده‌اند. ما این افراد را شناسایی کردیم. در هر نانوایی یک دفتر مهربانی وجود دارد، که نانواها نان آن نیازمندان را به آن‌ها می‌رساند.

وی افزود : در هر محله با مشارکت مردم و نانوایی ها نان افراد نیازمند تامین می شود و یک فرد نیازمند با آبرو بدون اینکه بداند، پول نانش را کی داده، نانش تأمین‌می‌شود.»

از محرومیت استان سوءاستفاده نکنید

مرتضی براهویی رئیس مجمع سازمانهای مردم نهاد استان اظهار داشت : در چند سال اخیر مشاهده شده است افرادی سود جو که شناخت کافی از فرهنگ و عقاید مردم استان ندارند با استفاده از بیان موضوع فقر و محرومیت استان حاشیه های فراوانی را بوجود آورده اند که موجی از ناراحتی و  اعتراضات مردم استان را به همراه داشته است تا جایی که دستگاه های قضایی نیز به این موضوعات ورود پیدا کردند تا دیگر کسی جرات نکند از نجابت و صبوری مردم استان سوء استفاده تبلیغاتی کند .

وی گفت : انتشار چنین اخباری در رسانه ها و فضای مجازی مشکل مردم را حل نمی کند و حتی مورد سوءاستفاده منافقین و دشمنان نظام قرار می گیرد.

وی بیان کرد : اینکه مردم در شرایط سختی به سر می برنند درست است اما نباید این دلیل شود تا عده ای سودجو حالا چه از سر دلسوزی و یا از عدم شناخت از این منطقه خوراک خبری  برای رسانه های معاند و دشمن نظام درست کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید