رییس مجلس در دیدار با وزیر اقتصاد و رییس سازمان امور مالیاتی، هوشمندسازی و حذف ممیزی را نیاز سازمان امور مالیاتی دانست.

قالیباف: نظام مالیاتی کشور نیازمند اصلاحات اساسی است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  رییس مجلس شورای اسلامی هوشمندسازی و حذف ممیزی را نیاز سازمان امور مالیاتی عنوان کرد و گفت: این تکلیف سازمان امور مالیاتی بوده و با کمک مجلس و دولت این هدف محقق می‌شود.

به گزارش اداره اخبار و رسانه های مجلس، محمد باقر قایباف عصر دوشنبه در نشست با وزیر اقتصاد و رییس سازمان امور مالیاتی  و برخی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: نظام مالیاتی کشور نیازمند اصلاحات اساسی است و این اصلاحات مقدمه همه اصلاحات دیگر اقتصادی در کشور است.

 رییس مجلس شورای اسلامی یادآورشد: نظام مالیاتی عادلانه، نظامی است که به نسبت بهره‌مندی افراد و به صورت هوشمند از آنها مالیات گرفته شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حذف نفت از بودجه سال ۱۴۰۰ و تبدیل این تهدیدبه فرصت، ‌گفت: تلاش در راه برقراری نظام عادلانه مالیاتی یک جهاد بزرگ است و کسانی که با این نیت و تلاش صادقانه و با وجدان کاری برای تامین منابع پایدار کشور تلاش می‌کنند، شایسته تقدیر هستند.

قالیباف با بیان اینکه در این موقعیت و شرایط خاص که کشور علاوه بر تحریم، درگیر بیماری کروناست، باید مراقب مودیان خوش حساب بود، افزود: در عین حال باید قدردان زحمات ممیزان مالیاتی هم باشیم. هر چند معدودی از افراد متخلف در هر سازمانی وجود دارند که وجود آنها فعالیت صادقانه دیگران را زیر سوال نمی‌برد و باید محکم و قاطع با آنها برخورد شود.

رییس مجلس با اشاره به اینکه همه ما به ضرورت هوشمند سازی کامل نظام مالیاتی اعتقاد داریم، بیان کرد: باید مانند همه دنیا به سمت حذف ممیز محوری حرکت کنیم. براساس قوانین برنامه در گذشته، این موضوع تکلیف سازمان امور مالیاتی بوده و باید در این زمینه گزارش دقیقی ارائه شود که این تکالیف تاکنون تا چه میزان اجرایی شده و مجلس هم باید به کمک دولت بیاید و بن بست‌ها را برای تحقق این هدف باز کند.

در این جلسه «فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز از آمادگی این وزارتخانه برای انجام اصلاحات اساسی در حوزه نظام مالیاتی به ویژه اجرایی کردن قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان خبر داد.

«امیرعلی پارسا» رییس سازمان امور مالیاتی هم گزارشی از اقدامات این سازمان در جهت تکالیف قانونی و درصد اعلام وصولی سازمان در سال جاری و در مقایسه با سال‌های گذشته ارائه و بر اجرای طرح کامل و جامع نظام مالیاتی تاکید کرد.

همچنین «محمدرضا پورابراهیمی» رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گزارشی از فعالیت‌های این کمیسیون در تعامل با نمایندگان دولت ارائه کرد و گفت: طرح‌های مهم PIT، CGT، VAT و حکمرانی ریال در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است و به زودی جهت تصویب نهایی به صحن ارائه می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید