وزیر خارجه عربستان تاکید کرد که درباره هرگونه توافق هسته‌ای میان واشنگتن و تهران باید با کشورهای حوزه خلیج فارس مشورت شود.

 عربستان: در هر توافق هسته‌ای باید با ما هم مشورت شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان روز شنبه گفت که درباره هرگونه توافق هسته‌ای میان واشنگتن و تهران باید با کشورهای حوزه خلیج فارس نیز مشورت شود.

بن فرحان در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانس‌پرس با اشاره به توافق هسته‌ای ایران بر ضرورت مشورت با کشورهای حوزه خلیج فارس درباره هرگونه توافق هسته‌ای جدید میان ایران و آمریکا تاکید کرد.

همزمان عبداللطیف الزیانی وزیر خارجه بحرین نیز در سخنانی گفت که کشورهای حوزه خلیج فارس آماده مذاکره با ایران هستند.

وی درباره برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد: نیاز مهمی به بررسی توافق هسته‌ای ایران و مذاکره در این باره وجود دارد. 

بن فرحان در ادامه صحبت‌هایش با فرانس‌پرس درباره بحران قطر نیز پیش‌بینی کرد که کشورهای حوزه خلیج فارس به زودی به توافق نهایی در این باره برسند.

وزیر خارجه عربستان افزود: با متحدان خود درباره دست ‌یابی به راه حل با قطر به طور کامل همکاری می‌کنیم. احتمالات فوق العاده مثبتی در خصوص دست‌یابی به توافق نهایی در این باره وجود دارد. 

بن فرحان در نشست گفت‌وگوی منامه نیز بیان اینکه در مذاکرات مربوط به پایان بحران بوجود آمده از سال ۲۰۱۷ میان قطر و همسایگان، پیشرفت‌های حاصل شده است، افزود: ریاض امیدوار است به زودی توافقی به دست بیاید که مورد رضایت همه طرف‌ها باشد.

عربستان، مصر، بحرین و امارات از سال ۲۰۱۷ به بهانه حمایت قطر از تروریسم روابط خود را با این کشور قطع کردند و تمامی ارتباطات زمینی، دریایی و هوایی خود را با قطر قطع کردند.

کشورهای تحریم کننده قطر برای عادی شدن روابط خود با دوحه ۱۲ شرط را تعیین کردند که قطر این شرایط ناقض حاکمیت کشورش دانست و آنها را نپذیرفت.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید