«عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان جهت درمان و معاینه پزشکی به بیمارستان عالی نظامی در شهر «ام درمان» منتقل شد.

انتقال عمر البشیر به بیمارستان نظامی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، شبکه خبری «الشرق» روز شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که عمر البشر سحرگاه امروز پس از وخیم شدن وضعیت جسمانی‌اش برای انجام معاینات پزشکی به بیمارستان نظامی در ام درمان منتقل شد. 

این شبکه تلویزیونی بدون ذکر این منابع اضافه کرد که حال عمومی البشیر که از زمان سرنگونی دولتش در آوریل ۲۰۱۹ در زندان «کوبر» در خارطوم پایتخت سودان بازداشت شده است، پس از مرگ برادرش سرلشکر «عبدالله حسن احمد البشیر» بدتر شده است.  

سرلشکر احمد البشیر برادر عمر البشیر هفته گذشته بر اثر ابتلا به «ویروس کرونا» درگذشت.  

منابع یاد شده به این نکته اشاره کردند که به رغم اینکه هیچ نشانه‌ای از ابتلا به ویروس کرونا در عمر البشیر مشاهده نمی‌شود، قرار است او تحت معاینات مربوط به این ویروس نیز قرار گیرد.  

بر اساس این گزارش، عمر البشیر و برادرش احمد البشیر» در یک زندان حبس بودند. 

عمر البشیر به مدیران زندان برای شرکت در مراسم خاکسپاری پیکر بردارش که در قبرستان "حلة حمد" خارطوم دفن شد، درخواست داده بود، اما مدیران زندان با این درخواست مخالفت کردند و احمد البشیر بدون حضور برادرش دفن شد.  

بر اساس گزارش رسانه‌های سودان، سرلشکر «یاسر بشیر» که مدیر دفتر عمر البشیر بود نیز دیروز (جمعه) پس از انتقال از زندان کوبر، در بیمارستان عالی نظامی «ام درمان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا درگذشت. 

 «عمر البشیر» رئیس جمهوری سابق سودان از زمان سرنگونی دولتش در آوریل ۲۰۱۹ در زندان کوبر در خارطوم نگهداری می‌شود و آخرین حضور وی در ۱۷ نوامبر بود که با سایر متهمان در توطئه کودتای ۱۹۸۹ در جلسه دادگاه حاضر شد.  

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید