یاسر سالار رییس اداره محیط زیست فریدونکنار، از کشف لاشه ۱۶۶ پرنده مهاجر در نزدیکی بازار فریدونکنار در یک خودرو خبر داد.

کشف لاشه ۱۶۶ پرنده مهاجر در یک خودرو

به گزارش سلام نو به نقل از برنا؛ یاسر سالار، رییس اداره محیط زیست فریدونکنار گفت : در  ادامه گشت، کنترل و بازرسی از خودروهای مشکوک ،ماموران یگان محیط زیست  امروز تعداد ۱۶۶ لاشه پرنده مهاجر را از یک خودرو در نزدیکی بازار فریدونکنار کشف کردند.

او با اعلام این که لاشه ها در یک دستگاه خودروی غیربومی جاسازی شده بود ، گفت که خودروی  این افراد متخلف که اقدام به قاچاق پرنده کرده بودند ضبط شد و این افراد نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره محیط زیست فریدونکنار با بیان اینکه امسال  هیچگونه مجوزی برای صید و شکار در شهرستان داده نشده است ، گفت: گشت زنی ها در اطاف بازار پرندگان ، تالاب ها و آببندان های شهرستان ادامه دارد و تمامی دام های هوایی توسط ناظران محیط زیست و محیط بانان جمع آوری و با متخلفین شکار و حمل پرنده نیز به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

او با عنوان اینکه صید سنتی دوما استثناء است ، بیان کرد: در سال ۹۹ هیچ گونه مجوزی برای صید و شکار صادر نشده ، اما روش صید سنتی دوما که قدمتی فراوان دارد و محدود و مختص به گونه‌ای از پرندگان مورد استثنا است.

آمارهای رسمی و غیر رسمی نشان می‌دهد سالانه بیش از یک و نیم میلیون بال پرنده زمستان گذران وارد استان مازندران می شوند. بیشترین میزان شکار پرندگان زمستان گذران نیز در شهرستان فریدونکنار به خاطر وجود چندین تالاب اتفاق می افتد.

بازار فروش لاشه پرندگان وحشی در فریدونکنار نیز یکی از اصلی ترین مکان های فروش پرندگان مهاجر در شمال کشور است که قدمتی سه دهه ای دارد و با وجود اعلام ممنوعیت فروش پرنده همچنان این بازار  به فعایت خود ادامه می دهد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید