نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت طبیعی است کشوری که در اقدامات تروریستی دخیل بوده، ترور شهید فخری زاده را محکوم نکند.

عربستان قدرت تامین منابع مالی جریان‌های تروریستی را دارد

به گزارش سلام نو شهریار حیدری در گفت و گو با  خانه ملت، با اشاره به موضع نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل درباره ترور شهید فخری‌زاده، گفت: یکی از ابزارهای اقدامات تروریستی، پشتوانه‌های مالی است، عربستان سعودی قدرت انجام عملیات ترور را ندارد اما قدرت تامین منابع مالی جریان‌های تروریستی را دارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اقدامات خرابکارانه‌ای که علیه تاسیسات هسته‌ای انجام می‌شود خط سیر آمریکایی – صهیونیستی و عربی دارد. آمریکا عموما پشتیبانی سیاسی و فنی این کار را بر عهده دارد، رژیم صهیونیستی آموزش دهنده، طراح و سازماندهی برنامه‌های تروریستی را انجام می‌دهد و برخی از کشورهای معاند عربی از جمله عربستان سعودی پشتیبانی مالی می‌کنند، لذا طبیعی است کشوری که در این اقدامات تروریستی دخیل بوده، ترور شهید فخری زاده را محکوم نکند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: موضع گیری نماینده عربستان در سازمان ملل نشان می‌دهد، ادعای اطلاعاتی جمهوری اسلامی مبنی بر همکاری رژیم صهیونیستی، آمریکا و برخی کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی نزدیک به حقیقت است و عربستان یکی از کشورهای مجرم در این زمینه است.

حیدری یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران دنبال روشن شدن ماهیت این کار و چگونگی اقدام و برنامه هایی است که منجر به ترور شده است، بعد از روشنگری و شفافیت موضوع جمهوری اسلامی ایران، دست روی دست نمی گذارد و کسانی که در پشتیبانی مالی، فکری و برنامهریزی دخیل بودهاند، باید منتظر انتقام سخت باشند.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامت صرفا باعث ناامنی در منطقه می‌شود، گفت: اقدام تروریستی در دنیای پیچیده امروز کار دشواری نیست اما اینکه چرا این کشورها به خودشان اجازه چنین اقداماتی را می‌دهند باید روشن شود و مجرمان تبعات آن را بپذیرند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بهتر است که کشورهای مدعی صلح بدون هیچ ملاحظه‌ای این اقدام تروریستی را محکوم کنند و از جمهوری اسلامی ایران به عنوان قربانی تروریسم حمایت کنند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید