این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به پایگاه رای بهارستان نشینان گفت: مجلسی که به طور میانگین با ۲۰ تا ۲۵ درصد آرا مردم شکل گرفت باید دقت کند که زیر پایش پوست خربزه است، چون برخلاف تصورش پایگاه رایش با فشار اقتصادی می‌تواند نظرش را عوض کند و وقتی نظرش عوض شود نمایندگان بیش و پیش از همه ضرر می‌کنند.

بازگشت بایدن به برجام برای جریانی که از تحریم نان می‌خورد، کابوس است / دعوای مجلس جناحی است و مردم قربانی آن هستند

سلام نو – سرویس سیاسی: مجلس یازدهم بالاخره کاری که مدت‌ها دلش می‌خواست را به واسطه فضای به وجود آمده پس از ترور شهید محسن فخری‌زاده انجام داد و طرح خروج از برجام را کلید زد.

به گفته مجلس هدف این طرح، لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران است ولی در عمل به نظر می‌رسد این طرح به چیزی جز افزایش تحریم‌ها و اجماع دوباره علیه ایران منجر نشود.

اما آیا این طرح به نتیجه می‌رسد و منجر به تغییر ریل نظام می‌شود؟ محمد صادق جوادی حصار، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با سلام نو تاکید می‌کند که این طرح انگیزه جناحی دارد و بعید است به جایی برسد.

وی با تاکید بر این که این طرح هیجانی و احساسی تصویب شده و قدرت تغییر ریل سیاست خارجی کشور را ندارد، گفت: تا همین جا تلاش‌های بسیاری شده که اثر تحریم‌ها بر روی کشور کم شود و امروز هم شرایط عمومی کشور به گونه‌ای نیست که ریل سیاست خارجی عوض شود و ما دوباره دنیا را علیه خود بسیج کنیم.

وی با اشاره به حامیان چنین طرح‌هایی گفت: این که بایدن رسما اعلام می‌کند که اگر ایران به تعهدات خود پایبند باشد ما هم تمام تحریم‌های ترامپ را بر می‌داریم، تبدیل به کابوسی برای جریان‌هایی شده که از تحریم نان می‌خورند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: این جریان از اساس با شفافیت مشکل دارد چون اگر تحریم نباشد و فضا شفاف باشد، چنین جریانی از طرق قانونی امکان دستیابی به حجم کنونی ثروت و قدرت را ندارد.

جوادی حصار افزود: در نتیجه این جریان تلاش می‌کند از هر طریقی برای خود امکان آفرینی کند، از جمله سد کردن راه گفت‌وگوی سازنده با دنیا و وضع قانون در داخل مرزها، قانونی که اجرا و نظارت آن هم بر عهده خودشان باشد و ناظران داخلی و خارجی هم نتوانند به آن ورود کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به نقش این جریان در جلوگیری از پیوستن ایران به FATF گفت: این‌ها امروز هم مخالف گشایش اقتصادی هستند تا اگر بعدا چنین اتفاقاتی رقم خورد بگویند ما اصولگرایان یا ما نظامیان که سرکار آمدیم توانستیم مشکلات کشور را حل کنیم.

وی دعواهای این چنینی را به ضرر جامعه ایران دانست و افزود: این دعوا، دعوای جناحی است و قربانی اصلی آن هم منافع ملی و طبقات متوسط و فرودست جامعه هستند.

جوادی حصار درباره احتمال باز شدن دوباره پرونده FATF گفت:  ما چاره‌ای جز FATF نداریم چون نظام که قصد خودزنی ندارد و برای حفظ نظام هم که شده ما باید تعاملات منطقی و سازنده با جهان داشته باشیم و چرخ اقتصاد کشور را به حرکت درآوریم.

وی ادامه داد: این که اقتصاد کشور در دو قرارگاه نظامی یا دو مجموعه دولتی بلوکه شده باشد یا دو شرکت دولتی و خصولتی احیا شوند کشور راه نمی‌افتد و باید بتوان اقتصاد ملی و خصوصی را فعال کرد تا کشور تغییر جدی کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب چنین اتفاقی را مورد پسند همه ندانست و گفت: البته برخی معتقدند همین‌قدر درآمد بس است و همین که خودشان تامین شدند کافی است و بقیه مردم باید تحمل کنند و نیازی نیست چرخ مملکت بچرخد.

جوادی حصار درباره احتمال بی‌ثمر ماندن طرح اخیر مجلس و نارضایتی بدنه رای دهنده آن گفت: این بدنه یک سر کوچک و یک تن فربه دارد و با از کار انداختن سر، تن هم از کار می‌افتد.

وی ادامه داد: با این همه مجلس در شرایط فعلی باید خیلی دقت کند چون منافع کشور و رضایت مردم بر هر امری اولویت دارد و در کشور ما میزان است و نباید دست‌خوش تمایلات عده‌ای باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به پایگاه رای بهارستان نشینان گفت: مجلسی که به طور میانگین با ۲۰ تا ۲۵ درصد آرا مردم شکل گرفت باید دقت کند که زیر پایش پوست خربزه است، چون برخلاف تصورش پایگاه رایش با فشار اقتصادی می‌تواند نظرش را عوض کند و وقتی نظرش عوض شود نمایندگان بیش و پیش از همه ضرر می‌کنند.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    بله کاملا مصوبه مجلس به ضرر ملت ایران است.عده ای به دنبال این هستند که ثابت کنند برجام خوب نیست چون خودشان در آن نقش نداشته اند.و این مثل این است که بخواهیم جواب2 +2 را برای مردم پنج تعریف کنیم.مردم شعور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید