استفان انسولابهیر، نویسنده و استاد دانشگاه هاروارد هر چند انگیزه‌ای که ترامپ به رای دهندگان حزب جمهوری خواه را داده تایید می‌کند و حضور رسانه‌ای او را قوی می‌داند، اما معتقد است او برای نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ در داخل حزب جمهوری خواه با مخالفت رو به رو می‌شود و چهره‌های دیگر جمهوری خواه به زودی برای رقابت ۲۰۲۴ آماده می‌شوند.

ترامپ با تاسیس یک حزب جدید آماده انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ می‌شود؟

سلام نو سرویس بین الملل: منابع مختلف از قصد ترامپ برای بازگشت در انتخابات ریاست جمهوری دوره بعد خبر می‌دهند، هدفی که اخیرا در یکی از مهمانی‌های کاخ سفید هم از زبان رئیس جمهور آمریکا بیان شده است.

در ویدئویی که به صورت زنده در صفحه فیس بوک پم پولارد، سیاستمدار جمهوری خواه، از مهمانی‌ای در کاخ سفید پخش شد دونالد ترامپ خطاب به میهمانان گفت: چهار سال فوق‌العاده داشتیم و ما در تلاشیم که چهار سال دیگر هم ادامه بدهیم، اما اگر نشد ۲۰۲۴ همدیگر را می‌بینیم.

استفان انسولابهیر، نویسنده و استاد دانشگاه هاروارد هر چند انگیزه‌ای که ترامپ به رای دهندگان حزب جمهوری خواه را داده تایید می‌کند و حضور رسانه‌ای او را قوی می‌داند، اما معتقد است او برای نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ در داخل حزب جمهوری خواه با مخالفت رو به رو می‌شود و چهره‌های دیگر جمهوری خواه به زودی برای رقابت ۲۰۲۴ آماده می‌شوند.

اما اگر ترامپ با مخالفت جمهوری خواهان مواجه شود چه می‌کند؟ به باور نشنال اینترست او از تئودر روزلوت در سال ۱۹۱۲ الگو می‌گیرد و با تاسیس حزب خود بر اساس ایده ترامپیسم به رقابت باز می‌گردد تا دومین رئیس جمهوری باشد که بعد از چهار سال دوباره به قدرت باز می‌گردد.

پایگاه اینترنتی دیلی بیست هم پیش از این گزارش داده بود که دونالد ترامپ و مشاورانش در حال بررسی چند گزینه برای اعلام نامزدی مجدد او برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ هستند. از جمله این  گزینه‌ها، اعلام نامزدی در روز آغاز به کار جو بایدن، رئیس جمهور جدید در ماه ژانویه است.

به گفته بلومبرگ ظاهرا رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ تمایلش را برای حمایت از ترامپ و حتی قبول پست معاون اول وی در صورتی که این او سال ۲۰۲۴ مجددا نامزد شود، مطرح کرده است.

اما چه چیزی به ترامپ انگیزه مجدد برای حضور در انتخابات می‌دهد؟ نظرسنجی منتشر شده از سوی Seven Letter Insight نشان می‌دهد که ۶۶ درصد رای دهندگان جمهوریخواه از کارزار انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۲۴ حمایت خواهند کرد. نظرسنجی جداگانه مورنینگ کانسالت-پلیتیکو نیز حاکی است که ۵۴ درصد رای دهندگان جمهوریخواه از رقابت ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ حمایت کرده‌اند.

در کنار این ترامپ تا این لحظه حمایت مالی خوبی برای اثبات تقلب در انتخابات جمع کرده که تنها بخشی اندکی از آن را خرج این کار کرده و به باور بسیاری بیشتر آن قرار است خرج انتخاب مجدد او شود. همچنین دونالد ترامپ در این ۴ سال می‌تواند به سر تجارت خود بازگردد و با درآمدزایی دوباره مانورهای خبری خوبی هم بدهد، مانورهایی که به عنوان رئیس جمهور امکان آن را نداشت.

اما آیا بازگشت ترامپ به همین سادگی ممکن خواهد بود؟ از نظر تاریخی تنها یک رئیس جمهور توانسته بعد از چهار سال به قدرت برگردد و ترامپ برای تکرار این موفقیت راه دشواری را در پیش دارد، از جمله مخالفت جدی جمهوری خواهان با حضور دوباره او به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری است.

جمهوری خواهان هرچند در برابر دموکرات‌ها از ترامپ حمایت کردند و حالا هم از ادعای تقلب او پشتیبانی می‌کنند ولی به خوبی می‌دانند بازگشت او در ۲۰۲۴ نه تنها هیچ سودی ندارد بلکه می‌تواند باعث شود حزب به دوپاره تبدیل شده و قدرت جمهوری خواهان رو به افول برود.

آن‌ها بیشتر مایلند ترامپ را در قامت پشتیبانی مالی و رسانه‌ای ببینند که در جنگ رسانه‌ای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در برابر دموکرات‌ها حامی آن‌ها خواهد بود و رای خود را به سبد آنان می‌ریزد، با این همه ترامپ ثابت کرد شخصی نیست که حاضر شود حمایت خود را به سادگی خرج کند، آن هم خرج یک حزب سیاسی و نامزدی نامشخص.

به نظر می‌رسد جمهوری‌خواهان در بهترین حالت بتوانند با ترامپ روی یک نامزد مشترک توافق کنند، نامزدی مثل مایک پنس که هم به ترامپ وفادار بود و هم نماد نیروهای کلاسیک جمهوری خواه است، البته این توافق مشروط به این است که ترامپ عدم حضور در انتخابات سال ۲۰۲۴ را بپذیرد و دنبال نامزدی از طرف حزب جمهوری خواه یا حتی تاسیس حزبی جدید نباشد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید