بیل کلینتون، جرج بوش و باراک اوباما در نظر دارند به محض کسب مجوز از سازمان غذا و داروی آمریکا به صورت داوطلبانه واکسن کرونا بزنند تا اعتماد عمومی را به امن بودن آن جلب کنند.

سه تن از روسای‌جمهور سابق آمریکا داوطلبانه واکسن کرونا می‌زنند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، همزمان با اینکه مقامات بهداشت عمومی آمریکا تلاش می‌کنند تا مردم را به زدن واکسن کرونا ترغیب کنند، باراک اوباما، جورج بوش و بیل کلینتون، سه تن از روسای جمهور سابق آمریکا امیدوارند این کمپین آگاهی رسانی برای جلب اعتماد عمومی نسبت به امنیت و تاثیرگذاری این واکسن بتواند پیام موثری به همراه داشته باشد.

"فردی فورد"، رئیس دفتر بوش به شبکه سی‌ان‌ان گفت: جورج بوش با دکتر آنتونی فائوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی در این کشور و همچنین دکتر دبورا بیرکس، عضو گروه ویژه مقابله با کرونا کاخ سفید تماس گرفته تا ببیند چطور می‌تواند به حمایت از این واکسن کمک کند.

وی افزود: چند هفته پیش جورج بوش از من خواست تا به دکتر فائوچی و دکتر بیرکس اطلاع دهم که او می‌خواهد در زمان مناسب هر طور شده به ترغیب حامیانش برای زدن واکسن کرونا کمک کند. ابتدا باید واکسن کووید- ۱۹ امن تلقی شود و به افراد دارای اولویت تزریق شود. سپس جورج بوش برای تزریق این واکسن در نوبت قرار خواهد گرفت و این کار را در مقابل دوربین‌ها انجام خواهد داد.   

آنجل اورنا، سخنگوی بیل کلینتون روز چهارشنبه به شبکه سی‌ان‌ان گفت: بیل کلینتون نیز تمایل دارد به منظور حمایت از واکسن کووید- ۱۹ این واکسن را در ملأ عام تزریق کند.

وی افزود: بیل کلینتون قطعا به محض در دسترس قرار گرفتن واکسن کرونا برای او بر مبنای اولویت‌های تعیین شده توسط مقامات بهداشت عمومی آن را تزریق خواهد کرد. اگر تزریق واکسن کرونا به او در ملأ عام به ترغیب مردم آمریکا برای زدن این واکسن کمکی می‌کند، او مشتاق است که این کار را انجام دهد.

باراک اوباما نیز در مصاحبه‌ای با رادیو " SiriusXM" که قرار است امروز (پنج‌شنبه) پخش شود، گفت: اگر دکتر فائوچی بگوید واکسن کووید-۱۹ امن است، من او را باور می‌کنم. افرادی همچون آنتونی فائوچی که به خوبی او را می‌شناسم و با او کار کرده‌ام، افرادی کاملا قابل اعتماد هستند. بنابراین اگر آنتونی فائوچی به من بگوید که این واکسن امن است و من می‌توانم این واکسن را تزریق کنم و این واکسن شما را از ابتلا به کووید- ۱۹ مصون می‌سازد، بدون شک آن را تزریق خواهم کرد.

وی افزود: به شما قول می‌دهم وقتی مشخص شود این واکسن کمترین خطری برای مردم ندارد، من آن را تزریق خواهم کرد. من این کار را در مقابل دوربین شبکه‌های تلویزیونی انجام می‌دهم یا خودم از آن فیلم می‌گیرم تا مردم متوجه شوند که من به علم اعتماد دارم و به چیزی که اعتماد ندارم ابتلا به کووید- ۱۹ است.  

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید