مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ای را بر اساس مقررات حسابداری، ممکن است باعث قطع دسترسی شرکتهای چینی به بازار آمریکا شود را تصویب کرد.

لایحه ضد چینی در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ای را که ممکن است بر اساس مقررات حسابداری، موجب قطع دسترسی شرکتهای چینی به بازار آمریکا شود تصویب کرد.

این اقدام با رای صوتی و متفق اعضای مجلس نمایندگان تصویب شد. پیشتر سنای آمریکا این لایحه را به اتفاق در ماه مه میلادی تصویب کرده بود.

مقام ارشد وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه در نشستی در موسسه آسپن گفت: بیش از ۱۰۰۰ محقق چینی اخیرا در میانه سرکوب دولت آمریکا به بهانه «سرقت فناوری توسط چینی ها» آمریکا را ترک کرده اند. چین این اقدام آمریکا را تعقیب سیاسی و تبعیض نژادی نامید که حقوق بشر را جدا نقض می‌کند.

ویلیام اوانینا، رئیس شاخه ضد اطلاعات دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا در همین نشست مدعی شد: عوامل چینی در حال هدف گرفتن پرسنل دولت بعدی آمریکا هستند و تلاش می‌کنند با افراد نزدیک به تیم جو بایدن ارتباط بگیرند.

شرکتهای هر کشوری مشمول این قانون خواهند بود با این حال این قانون بخصوص شرکتهای چینی نظیر علی بابا، شرکت فناوری پیندودو (Pinduoduo) و شرکت نفتی پتروچاینا را هدف گرفته است.

این قانون همچنین شرکتهای دولتی را موظف می کند در صورتی که در مالکیت یا کنترل یک دولت خارجی قرار دارند به صراحت این مساله را اعلام کنند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید